Bariery związane ze co to jest
Leczenie Bariery związane ze stosowaniem środków antykoncepcyjnych przez młodzież. Definicja.

Czy przydatne?

Definicja Bariery związane ze stosowaniem środków antykoncepcyjnych przez młodzież

Co to jest: Powodem niestosowania środków antykoncepcyjnych poprzez młodzież jest zwykle wstyd przed wizytą u lekarza ginekologa i zakłopotanie powiązane z ich zakupem – wynika z badań przeprowadzonych poprzez CBOS w ramach Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1 = 3”. Uczestnicy badania wspomnieli także o kosztach – chcieliby, by środki antykoncepcyjne były co najmniej współfinansowane poprzez kraj.Psychologiczną barierą przed zwróceniem się do lekarza o przepisanie środków antykoncepcyjnych było zakłopotanie. Respondentki czuły się skrępowane faktem, iż doktor może się okazać mężczyzną albo tym, iż badanie dotyczy miejsc intymnych. Wstydziły się także poprosić o przepisanie tabletek antykoncepcyjnych. Mimo, że wiedziały o ich istnieniu zakłopotane nie potrafiły zwrócić się z prośbą o przepisanie recepty ani porozmawiać na tematy powiązane ze współżyciem. Regularnie czuły się winne, iż nie powinny tego robić z racji na „tak młody wiek”. Jedna z respondentek zauważyła, iż środki antykoncepcyjne stosują mieszkańcy miast, ponieważ wg niej „ludzie ze wsi raczej się boją stosować środki antykoncepcyjne, dziewczyny obawiają się nawet pójść do apteki i kupić prezerwatywy.” Strach przed reakcją otoczenia sprawia, iż młode kobiety niechętnie decydują się na zakup preparatów antykoncepcyjnych.„W małych miejscowościach czy na wsiach młodzież idąc do apteki po środki antykoncepcyjne nie czuje się wystarczająco swobodnie i anonimowo – mówi dr nauk medycznych Grzegorz Południewski, ginekolog, prezes Towarzystwa Rozwoju Rodziny. – Dziewczęta obawiają się, iż w kolejce mogą spotkać sąsiadkę albo inną znajomą osobę, która negatywnie oceni ich postępowanie. Młodzi ludzie boją się, iż w ten sposób staną się przedmiotem niemiłych plotek i drwin, a ich życie seksualne nie będzie już tylko i wyłącznie ich intymną sprawą.”Z badania „Postawy i zachowania seksualne młodych Polaków” przeprowadzonego poprzez CBOS na potrzeby kampanii „Kiedy 1+1=3” wynika, iż młodzi ludzie chcieliby, by środki antykoncepcyjne były w całości albo co najmniej częściowo finansowane poprzez kraj. Młodociane matki podzielały tę opinię i wyrażały poparcie dla refundowania środków antykoncepcyjnych poprzez kraj. Jedna z badanych respondentek stwierdziła nawet, iż dobrym rozwiązaniem byłoby bezpłatne rozdawanie środków antykoncepcyjnych poprzez szkolne pielęgniarki albo higienistki. wg młodzieży zakup preparatów antykoncepcyjnych jest problemem z kilku powodów:cena środków antykoncepcyjnych w relacji do zarobków jest wysoka, prawie każdego na nie stać;młodzi ludzie, którzy nie zarabiają nie mogą ( albo nie chcą) liczyć na pomoc finansową rodziców, gdyż wiąże się to z rozmową na temat ich życia seksualnego (wstyd, obawa przed reakcją rodziców);dobre środki antykoncepcyjne są droższe.Uczestnicy obu badań wymieniali następujące argumenty przemawiające za refundacją:środki antykoncepcyjne będą bardziej dostępne, więcej osób będzie mogło je kupić;łatwiejszy dostęp do środków antykoncepcyjnych pozwoli na pomniejszenie się liczby ciąż młodych dziewcząt;z punktu widzenia ekonomiczno-społecznego: refundacja środków antykoncepcyjnych jest dla państwa bardziej opłacalna niż późniejsza pomoc samotnej matce; więcej osób będzie miało udane życie, będzie mniej samotnych matek, będzie więcej szczęśliwych ludzi. Wśród innych barier dotyczących niestosowania preparatów antykoncepcyjnych młodzież wyróżniła: obawy zdrowotne, przekonania religijne czy brak wiary w ich skuteczność.Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3” Inspiracją do stworzenia Kampanii były niepokojące statystyki dotyczące nieodpowiedzialnych zachowań seksualnych młodych ludzi, a również niedostateczną wiedzą nt. antykoncepcji w Polsce. Potwierdziły to przeprowadzone w kwietniu br. badania nt. postaw i zachowań seksualnych młodych Polaków i badanie sytuacji młodocianych matek. Celem kampanii jest nauka młodych ludzi nt. odpowiedzialnych zachowań seksualnych przez uświadamianie ich, iż z seksem zawsze będzie wiązał się temat macierzyństwa i rodzicielstwa. Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa ma za zadanie promować świadomość antykoncepcyjną i świadome planowanie rodziny, by w przyszłości rodzicami stawali się ludzie dojrzali do decyzji o posiadaniu potomstwa. Zdaniem ekspertów kluczowym czynnikiem pozwalającym realizować świadome rodzicielstwo jest wiedza. Bez informacji na temat antykoncepcji i bez swobodnego dostępu do niej, nikt nie zrealizuje efektywnie swoich planów, szczególnie w tak delikatnej materii jaką jest sfera intymna. Dlatego organizatorzy Kampanii postawili sobie za cel edukację. W ramach przeprowadzonego Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa Kampania odwiedziła z akcjami edukacyjnymi Lublin, Kraków, Wrocław, Gdańsk i Toruń. Rozdano powyżej 4000 przewodników po antykoncepcji. W każdym mieście była sposobność skorzystania z porad ekspertów: ginekologa i/( albo seksuologa. Patronat honorowy nad Kampanią objęli: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Inicjatorem Kampanii jest spółka Gedeon Richter Plc. – patron świadomego rodzicielstwa.* Badanie CBOS, kwiecień 2008, reprezentatywna próba ogólnopolska 495 osób w wieku 13-21 lat** Badanie CBOS, kwiecień 2008, wywiady pogłębione z 30 młodocianymi matkami z różnych regionów Polski, 14 kobiet urodziło pośrodku ostatnich 12 miesięcy, 6 nie potem niż 5 lat temu, 5 powyżej 5 lat temu i 10 powyżej 10 lat temu

Czym jest Bariery związane ze znaczenie Słownik leczenie B .