Czym jest optymalny poziom co to jest
Leczenie Czym jest optymalny poziom stresu?. Definicja: Jakość naszego działania w bardzo dużej.

Czy przydatne?

Definicja Czym jest optymalny poziom stresu?

Co to jest: Jakość naszego działania w bardzo dużej mierze zależy od poziomu stresu, któremu jesteśmy poddani. Znaczy to, iż w razie zbyt niskiego pobudzenia (niskiego poziomu stresu) efektywność naszej pracy jest gorsza, odczuwamy brak motywacji do działania, znużenie, znudzenie. Nadmierne pobudzenie (mocny stres) podobnie niekorzystnie wpływa na efekty naszego działania. Warto pamiętać, że sami mamy sposobność regulowania poziomu stresu przez postawę wobec doświadczanych sytuacji, przez sposób ich interpretacji. Wiedząc o tym, możemy wpływać na efektywność swoich działań przez przyrost i zoptymalizowanie poziomu pobudzenia (stresu). Przejdę teraz do omówienia związku między poziomem stresu a efektami naszej pracy. Omówię ponadto metody określania właściwego- optymalnego dla siebie poziomu pobudzenia. Kontrola nad własnym pobudzeniem (stresem) zależy od rodzaju sytuacji: Krótkotrwały stres jakim jest na przykład trudne spotkanie, zawody sportowe czy konfrontacja z adwersarzem wymogi innego metody “kierowania adrenaliną” aby osiągnąć najlepszy wynik. Długookresowy stres, gdzie wysoki poziom adrenaliny może dezorganizować działanie wymaga koncentracji na innych aspektach. W tego rodzaju przypadkach istotne są takie metody kontrolowania własnego pobudzenia, które uwzględniają gospodarkę energetyczną, morale, samopoczucie. Jak zidentyfikować najlepszy poziom stresu? Efektywną sposobem w określaniu optymalnego poziomu stresu jest prowadzenie dzienniczka poprzez kilkanaście tygodni. Skrupulatne notatki sporządzane codziennie pozwolą wreszcie określić jaki poziom pobudzenia, napięcia jest dla ciebie idealny. Dokładniej zajmuje się opisem tej sposoby w sekcji poświęconej rozumieniu i kontroli stresu. Znaczenie kryzysów życiowych Terminem kryzysy życiowe ustala się następujące zdarzenia: śmierć współmałżonka, rozwód, bankructwo, a również sporo innych, które umieją załamać dotychczasowy porządek nawet osobom o wyjątkowo wysokiej odporności na stres. Różne zdarzenia życiowe mają specyficzną siłę oddziaływania. W wielu sytuacjach można przewidzieć nadejście takiego zdarzenia i spróbować przygotować się na nie. Warto także przypomnieć sobie te kryzysy, których już doświadczyliśmy. Ich wpływ na naszą postawę wobec trudnych doświadczeń jest niepodważalny. Ciekawe prace z tego zakresu prowadzili dr T H Holmes i R H Rahe- skonstruowali skalę określającą rozmiar stresu w “jednostkach zmian życiowych”- (LCU). Zamiarem autorów było powstanie narzędzia, które pozwoli oszacować znaczenie rozmaitych wydarzeń życiowych dla rozwoju stresu i potencjalnych jego konsekwencji. Im wyższy parametr, tym bardziej znacząca jest dla stworzenia stresu określona przypadek życiowa albo zjawisko. W oparciu o uzyskany rezultat można oszacować własny parametr ryzyka, a co za tym idzie zagrożenie problemami zdrowotnymi- zarówno natury psychicznej jak i fizycznej. Zdaniem autorów skali, istnieje ryzyko rozwinięcia się pośrodku dwóch lat poważnej dolegliwości u ludzi, którzy uzyskali w sumie powyżej 300 punktów LCU. Poniżej zamieszczona skala jednostek LCU pozwoli ci oszacować twój własny parametr ryzyka. 1. śmierć współmałżonka 100 2. rozwód 73 3. separacja 65 4. kara więzienia 63 5. śmierć bliskiego członka rodziny 63 6. swoja dolegliwość albo uszkodzenie ciała 53 7. małżeństwo 50 8. strata pracy 47 9. pogodzenie się ze współmałżonkiem 45 10. odejście na emeryturę 45 11. zmiana stanu zdrowia członka rodziny 44 12. ciąża 40 13. kłopoty seksualne 39 14. pojawienie się nowego członka rodziny 39 15. reorganizacja przedsiębiorstwa 39 16. zmiana stanu finansów 38 17. śmierć bliskiego przyjaciela 37 18. zmiana kierunku pracy 36 19. zmiana częstotliwości kłótni ze współmałżonkiem 35 20. wysoki kredyt 31 21. pozbawienie prawa do kredytu czy pożyczki 30 22. zmiana obowiązków w pracy 29 23. syn albo córka opuszcza dom 29 24. kłopoty z teściową 29 25. znakomite osiągnięcia osobiste 28 26. żona rozpoczyna albo przestaje pracować 26 27. rozpoczęcie albo zakończenie edukacji szkolnej 26 28. zmiana warunków życia 25 29. zmiana nawyków osobistych 24 30. kłopoty z szefem 23 31. zmiana godz. albo warunków pracy 20 32. zmiana miejsca zamieszkania 20 33. zmiana szkoły 20 34. zmiana rozrywek 19 35. zmiana w dziedzinie aktywności religijnej 19 36. zmiana aktywności towarzyskiej 18 37. niewielka pożyczka 17 38. zmiana nawyków dotyczących snu 16 39. zmiana liczby członków rodziny zbierających się wspólnie 15 40. zmiana nawyków dotyczących jedzenia 15 41. urlop 13 42. Boże Narodzenie 12 43. pomniejsze naruszenie prawa 11 zjawisko kryzysowe (Life Crisis Units) a prawdopodobieństwo dolegliwości LCUs Prawdopodobieństwo dolegliwości 300 80%+ 200-299 50% 150-199 33% Jeśli więc osiągnąłeś wysoki rezultat na skali LCU albo przewidujesz, ze w przyszłości zagraża ci taki rezultat, być może warto byłoby, sięgając po odpowiednie strategie rozwiązywania problemów, zniwelować poziom stresu. Jakie jest niebezpieczeństwo straty kontroli nad stresem? Wysoki poziom stresu może prowadzić do straty kontroli nad swoim zachowaniem. Niemniej jednak to jest także okazja do zdobycia doświadczenia, w oparciu o które można zacząć budować swoją strategię radzenia sobie ze stresem aby w przyszłości uniknąć straty panowania nad sobą i nie dopuścić do dezorganizacji swego postępowania. Konsekwencje straty kontroli nad długoterminowym stresem mogą być znacznie bardziej niebezpieczne. Z powodu może dojść do: Wyczerpania, przemęczenia, Depresji, Wypalenia, załamania nerwowego. Przystąpię teraz do omówienia poszczególnych skutków oddziaływania stresu a ponadto zaproponuję sposoby pozwalające uchronić się przed nimi. Wyczerpanie, zmęczenie metody uniknięcia tego stanu są prostsze niż nam się wydaje- wystarczy przedtem kłaść się spać albo robić przerwę w okresie wykonywania pracy. Inna porada brzmi tak: upewnij się czy wszystkie te czynności, które cię teraz pochłaniają służą osiągnięciu twoich życiowych celów. W ten sposób możesz zidentyfikować czynności, które są bezcelowe a zatem możesz je wyeliminować. Innym jeszcze metodą uchronienia się przed stanem wyczerpania jest ulepszenie metod gospodarowania swoim czasem, które pozwolą ci podnieść efektywność własnej pracy, dając równocześnie chwilę na relaks

Czym jest Czym jest optymalny poziom znaczenie Słownik leczenie C .