Jak uniknąć urazów pleców co to jest
Leczenie Jak uniknąć urazów pleców. Definicja: Czterech na pięciu dorosłych doświadcza w okresie.

Czy przydatne?

Definicja Jak uniknąć urazów pleców

Co to jest: Czterech na pięciu dorosłych doświadcza w okresie życia dokuczliwych bólów pleców. W większości wypadków ten ból jest wywołany poprzez urazy, które regularnie wiążą się z miejscem pracy. Urazy pleców stanowią prawie 20% wszystkich uszkodzeń i choroby związanych z miejscem pracy. Są wspólne dla wielu dziedzin, od budownictwa poprzez opiekę zdrowotną do opieki nad dziećmi. Jednak można zapobiec większości tych urazów. Wskazówki dla zdrowia pleców Oto kilka istotnych punktów, które pomogą ci uniknąć urazów pleców w pracy i w domu: Stosuj odpowiednie techniki schylania się, podnoszenia i przenoszenia ciężarów. Często ćwicz mięśnie grzbietu i brzucha, by zwiększyć wsparcie pleców. Noś wygodne buty na niskim obcasie i nie ślizgającej się podeszwie. Nie pal. Badania dowodzą, iż palenie minimalizuje dopływ krwi do kręgosłupa. Utrzymuj właściwą posturę ciała, by zmniejszyć napięcie pleców. Jeśli masz nadwagę, to się jej pozbądź. Nadmiar kilogramów nie pozwala utrzymać właściwej postawy ciała i powiększa obciążenie pleców. Jeśli to jest możliwe śpij na twardym materacu. Upewnij się, iż twoje miejsce pracy jest na właściwej wysokości i czy twoje krzesło stanowi dobre oparcie. Staraj się siedzieć jak najgłębiej na krześle, by dolna część kręgosłupa miała wsparcie. Jeśli pracujesz przy komputerze dostosuj sprzęt, abyś mógł właściwie siedzieć. Przestrzegaj technik właściwych dla twojej pracy. Bezpieczne dźwiganie Największa część urazów pleców wiąże się z podnoszeniem i dźwiganiem, dlatego ludzie wykonujący w pracy tego typu czynności są w najwyższym stopniu narażeni na uszkodzenia. Te wskazówki pomogą ci bezpiecznie podnosić i przenosić ciężkie elementy: Zaplanuj czynność. Sprawdź wagę ładunku, który chcesz podnieść poprzez popchnięcie go nogą albo rękami. Upewnij się, iż masz wystarczająco wiele miejsca na bezpieczne przenoszenie. Jeśli ładunek ma niewygodny kształt albo jest za ciężki, nie próbuj samodzielnie go przenosić. Sprowadź pomoc, użyj tłuczka albo podziel go na mniejsze części. Nie spiesz się i wykonuj ruchy pulsacyjne. Ustaw się blisko ładunku, który planujesz podnieść. Sięganie powiększa napięcie pleców. w okresie przenoszenia utrzymuj ładunek blisko przy ciele. Ustaw stopy na szerokość ramion, by zapewnić sobie silną podstawę. Obejmij mocno element. Zegnij kolana a nie talię. Napnij mięśnie brzucha i nie przestawaj oddychać. Utrzymuj proste plecy i wysoko brodę, wstając unieś ciężar mięśniami nóg. Umieszczając ładunek na wysokiej półce przysuń się do niej i rozstaw stopy naprzeciwko siebie. Trzymaj łokcie blisko ciała i nie prostuj kompletnie rąk umieszczając element na półce. Pamiętaj napinać mięśnie brzucha i nie zginać pleców. Nie zdawaj się na pas wspierający plecy. Dotychczasowe badania nie wykazały, by zapobiegał urazom. Stosuj sprzęt pomocniczy przy przenoszeniu osoby, jak pasy czy deski. Rób przerwy. Przynajmniej raz na godzinę, stań i rozciągnij się. Połóż dłonie na dolnej części pleców i bez pośpiechu wychyl się do tyłu

Czym jest Jak uniknąć urazów pleców znaczenie Słownik leczenie J .