Jak zapewnić sprawność co to jest
Leczenie Jak zapewnić sprawność układu odpornościowego?. Definicja: Ruch na świeżym powietrzu.

Czy przydatne?

Definicja Jak zapewnić sprawność układu odpornościowego?

Co to jest: Ruch na świeżym powietrzu zapewnia odpowiednie utlenowanie organizmu. Zawarte w warzywach i owocach witaminy i mikroelementy usprawniają przemianę materii. Odpowiednia liczba wypijanej pomiędzy posiłkami wody pozwala usunąć szkodliwe produkty przemiany materii i zapewnić dobre nawodnienie tkanek. Jeśli dodatkowo będziemy spać 7-9 godz. na dobę i myśleć pozytywnie- spełnimy wszystkie obowiązki zdrowego trybu życia, dzięki czemu nasz układ odpornościowy powinien poradzić sobie z infekcjami nawet zimą.Niestety poprzez większą część roku przebywamy w źle wietrzonych pomieszczeniach, sporo godz. spędzamy bez ruchu. W dodatku spożywamy zubożoną w witaminy, długo przechowywaną, wysoko przetworzoną żywność. Towarzyszy nam przewlekły stres, który w najmniej odpowiednim momencie, gwałtownie obniżając odporność organizmu, sprzyja wystąpieniu przeziębień a więc wirusowych infekcji błony śluzowej nosa albo gardła. Czy można zmniejszyć ryzyko wystąpienia przeziębień albo złagodzić ich konsekwencje?by nie poddać się przeziębieniom, powinniśmy dbać o swój układ odpornościowy, a w przypadku potrzeby wspomagać jego działanie z zewnątrz. Od dawna znana jest skuteczność witaminy C i rutyny w zapobieganiu przeziębieniom i łagodzeniu ich objawów. Kompozycje tego typu są ciągle doskonalone. W oparciu o wnioski z wielu naukowych badań powstały preparaty, które prócz rutyny i witaminy C, zawierają dodatkowo naturalne bioflawonoidy z cytrusów i cynk. Wit. C warunkuje sprawne funkcjonowanie układu odpornościowego. Jej niedobór obserwuje się w czasie infekcji wirusowych i bakteryjnych. Chroni ona istotne składniki komórkowe przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Uczestniczy w syntezie kwasów żółciowych niezbędnych do trawienia i wchłaniania tłuszczów w przewodzie pokarmowym i w syntezie karnityny, niezbędnej do zastosowania energii z kwasów tłuszczowych, usprawnia przemianę materii i obniża stężenie cholesterolu w osoczu krwi. Ułatwia wchłanianie żelaza z przewodu pokarmowego, poprzez co warunkuje syntezę hemoglobiny i poprawne zaopatrzenie organizmu w tlen. Wit. C uczestniczy również w syntezie noradrenaliny i adrenaliny, hormonów które biorą udział w odpowiedzi organizmu na stres zwiększając zastosowanie zapasów energii, podnosząc ciśnienie krwi i przygotowując nasz organizm do walki z zagrożeniem. Dlatego w stresie zapotrzebowanie organizmu na witaminę C wzrasta. Dodatkowo ułatwia usunięcie z organizmu nadmiaru ołowiu, który uszkadza komórki nerwowe, mięsień sercowy i utrudnia wbudowywanie żelaza w hemoglobinę. Tak odtruty i wzmocniony organizm wykazuje również wyższą sprawność układu odpornościowego. Wit. C warunkuje równocześnie regenerację zniszczonych poprzez infekcje błon śluzowych i tkanki łącznej.Rutynę wyizolowano z ziela ruty zwyczajnej. Wykazuje ona działanie antyoksydacyjne, poprzez co przyczynia się do unieszkodliwiania wolnych rodników, współodpowiedzialnych za występowanie wielu chorób i uszczelnia naczynia krwionośne, hamując obrzęki, utrudniając migrację czynników chorobotwórczych i postęp stanów zapalnych (między innymi śluzówki nosa i gardła).Cynk może skracać czas trwania przeziębienia. Działa przeciwzapalnie, a również warunkuje utrzymanie prawidłowego stężenia w organizmie witaminy A, która jest konieczna do prawidłowego funkcjonowania bariery immunologicznej: skóry, dróg oddechowych, przewodu pokarmowego i moczowego i syntezy nienasyconych kwasów tłuszczowych - ważnych ((między innymi dla prawidłowego funkcjonowania błon śluzowych dróg oddechowych. Niedobór cynku powiększa podatność na infekcje. Jako składnik jednego z enzymów mechanizmu obrony organizmu przed wolnymi rodnikami cynk chroni przed ich szkodliwym wpływem. Jony cynku warunkują również wchłanianie i przemiany aminokwasów niezbędnych do regeneracji błon śluzowych i prawidłowego funkcjonowania krwinek białych, które unieszkodliwiają bakterie i komórki zaatakowane poprzez wirusy.Bioflawonoidy pochodzące z cytrusów zwiększają przyswajalność witaminy C, spowalniają jej utlenianie i wzmacniają działanie. Potęgują również działanie pozostałych składników preparatu. Podobnie jak rutyna uszczelniają naczynia krwionośne, jak wit. C dzięki „wymiataniu” wolnych rodników - chronią strukturę naczyń i podobnie jak cynk działają przeciwzapalnie. Chociaż nie zastępują zdrowego żywienia, te cztery składniki ułatwiają odbudowę odporności organizmu. Służące profilaktycznie mogą pomóc nie dopuścić do wystąpienia objawów przeziębienia. Pamiętajmy, iż nie leczone przewlekłe mechanizmy zapalne uszkadzają tkanki, mogą również wywołać zaostrzenie objawów przewlekłych chorób układu oddechowego albo sercowo-naczyniowego. Warto zatem pomyśleć o poprawie kondycji organizmu własnego i naszych bliskich. Kąpiele morskie, spacery po lesie, zdrowa żywność, a w pogotowiu suplementy diety, ułatwiające odbudowę odporności, to krótki przepis na dobre samopoczucie poprzez następne 12 miesięcy.Autor: dr n. farm.Zofia Suchocka, Katedra i Zakład Biochemii i Chemii Klinicznej AM w Warszawie

Czym jest Jak zapewnić sprawność układu znaczenie Słownik leczenie J .