Nie daj się miażdżycy co to jest
Leczenie Nie daj się miażdżycy. Definicja: Kluczowym czynnikiem sprzyjającym postępowi miażdżycy.

Czy przydatne?

Definicja Nie daj się miażdżycy

Co to jest: Kluczowym czynnikiem sprzyjającym postępowi miażdżycy jest nadmiar cholesterolu. Dlatego odpowiednia dieta i wysiłek fizyczny i inne prozdrowotne zachowania przyczyniają się do zahamowania progresji miażdżycy, która występuje u każdego człowieka z różnych nasileniem.Nie jedz zbyt dużoIlość dostarczonej w pożywieniu energii powinna być dostosowana do zapotrzebowania energetycznego organizmu. Dostarczanie zbyt dużej ilości produktów energetycznych skutkuje przyrost cholesterolu w surowicy krwi i odkładanie się tkanki tłuszczowej doprowadzając do otyłości.Ogranicz liczba cholesteroluDostarczanie zbyt dużej ilości produktów zawierających cholesterol skutkuje wzorst stężenia cholesterolu całkowitego i cholesterolu frakcji LDL co przyspiesza powstawanie zmian miażdżycowych w ścianach tętnic. Należy ograniczyć spożycie produktów zawierających spore ilości cholesterolu.Chude mięsa i rybySpożywając mięso wybieraj chudą wołowinę (polędwica, stek z udźca, pieczona ligawa, pręga), chudą wieprzowinę (środkowa część szynki, kotlety z chudego środkowego schabu i polędwiczki), jagnięcinę i drób. Przed spożyciem mięsa cały widoczny tłuszcz należy usunąć. Nie trzeba eliminować z diety czerwonego mięsa, bo chude czerwone mięso jest bogate w białko, zawiera bardzo dobrze przyswajalne żelazo (Fe++) i jest dobrym źródłem cynku i witaminy B12. Produkty mięsne można częściowo zastąpić produktami z soi. Używaj olejów roślinnychNależy korzystać oleje roślinne zawierające zawierające wielonienasycone kwasy tłuszczowe tłuszczowych (olej sojowy, słonecznikowy, kukurydziany), które obniżają poziom LDL i działają przeciwkrzepliwie, i jednonienasycone kwasy tłuszczowe (olej rzepakowy, oliwa z oliwek), które dodatkowo podwyższają poziom HDL.Jedz wiele warzyw i owocówWarzywa i owoce są bogate w witaminy (A, C, E, PP,), które chronią komórki środłonka naczyń przed szkodliwymi uszkodzeniami i błonnik pokarmowy (pieczywo z razowej mąki, grube kasze ), który klasyfikuje pracę jelit. Na dzień spożywaj conajmniej 5 porcji warzy i owoców, które powinny stanowić uzupełnienie każdego posiłku.Produkty mleczneDziennie spożywaj 2-3 porcje produktów mlecznych wybierając te z niską zawartością tłuszczu albo beztłuszczowe. Produkty te są istotnym źródłem białka, wapnia, fosforu i witaminy D. Prócz mleka, zaleca się spożywanie sera żółtego bez tłuszczu albo o małej zawartości tłuszczu (=

Czym jest Nie daj się miażdżycy znaczenie Słownik leczenie N .