Woda co to jest
Leczenie Woda. Definicja: Woda jest konieczna dla wszelkiej produkcji energii w organizmie. Jest.

Czy przydatne?

Definicja Woda

Co to jest: Woda jest konieczna dla wszelkiej produkcji energii w organizmie. Jest ona także używana do regulacji cieplnej, do eliminacji niepotrzebnych związków i odgrywa fundamentalną rolę we wszystkich procesach komórkowych. Niewystarczająca liczba wody prowadzi do pomniejszenie energii aż o 30%. Jej niedostatek jest przyczyną pomniejszenia objętości krwi krążącej, poprzez co spada umiejętność transportu tlenu do pracujących mięśni. Z racji na to, iż układ krwionośny odpowiada za regulację temperatury ciała, dochodzi do niewłaściwego chłodzenia organizmu. Wzrasta częstotliwość pracy serca, gdyż układ krwionośny jest przeciążony, co w rezultacie kończy się przegrzaniem, a czasem nawet udarem mózgu czy wyczerpaniem termicznym. Marzenie nie jest dokładnym parametrem zapotrzebowania organizmu na wodę. Zarówno wiek, jak i otoczenie mogą zamieniać system występowania pragnienia. Dlatego także powinien zostać ustalony model właściwego nawadniania organizmu. Dwie godziny przed planowanym ćwiczeniem w gorącym otoczeniu, powinno się wypić 2-3 szklanki wody i 1-2 szklanki na 15 min. przed rozpoczęciem wysiłku. W trakcie ćwiczeń, rekomendowane jest wypicie ok. 120 ml wody co 15 min., które będą uzupełniać utratę wody traconą z później i pozwolą na utrzymanie właściwej objętości krwi. Z założenia, na każdy kg utraconej wagi ciała wskutek pocenia w czasie wysiłku, powinno się wypijać cztery szklanki wody. Strata tylko 2% masy ciała poprzez wypocenie może już doprowadzić do odwodnienia. Inicjalne oznaki odwodnienia to zawroty głowy, zmęczenie, bóle głowy, brak apetytu. Zaawansowane odwodnienie manifestuje się przyspieszonym tętnem, krótkim oddechem, ciemnożółtym moczem, zaburzeniami widzenia i stratą słuchu. Zimna woda jest wchłaniana w żołądku szybciej niż ciepła woda. Ostatnie badania wykazują, iż napoje zawierające do 10% cukru są wchłaniane w żołądku niemalże natychmiastowo. Takie słodkie napoje poprawiają wydolność w trakcie wysiłku trwającego do 2-3 godz.. Jednak, z punktu widzenia spalania tłuszczu, takie słodkie płyny zapewniają węglowodanową pożywkę dla pracujących mięśni, co najprawdopodobniej nie pozwala zastosować tłuszczy jako źródła energii. Dlatego także, jeśli planowane jest tylko wykonywanie ćwiczeń, można pić napoje dla sportowców. Z kolei, jeżeli celem jest spalanie nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej, powinno się ograniczać tylko do picia wody. Zapasy glikogenu w mięśniach starczą jedynie na 20 min., a później organizm będzie zmuszony do zastosowania zapasów tłuszczu, by zapewnić stały dopływ energii. Spożycie większych ilości soli niż rekomendowane dzienne dawki, skutkuje odciąganie wody z komórek, co znacząco pogarsza ich funkcjonowanie. Spadek ilości soli może wystąpić w trakcie ćwiczeń wytrzymałościowych i przy piciu samej wody. Tabletki z soli nie są sugerowane, gdyż prowadzą do ucieczki wody z organizmu i gromadzenie się jej w żołądku. Kiedy jest zimno, wzrasta produkcja moczu, dlatego poprawne nawodnienie jest wtedy równie istotne, jak w razie przebywania w gorącym klimacie

Czym jest Woda znaczenie Słownik leczenie W .