Zdrowie od pierwszych chwil co to jest
Leczenie Zdrowie od pierwszych chwil. Definicja: Właściwie zbilansowana dieta i profilaktyka w.

Czy przydatne?

Definicja Zdrowie od pierwszych chwil

Co to jest: Właściwie zbilansowana dieta i profilaktyka w momencie ciąży to czynniki, które decydują o prawidłowym rozwoju płodu, jak także przyszłym zdrowiu dziecka. Jak wskazują badania przeprowadzone poprzez TNSOBOP, wiedza rodziców jest ciągle ograniczona i niedostateczna. Dlatego specjaliści, wspierający własną wiedzą Ogólnopolski Program Edukacyjny ZDROWIE OD PIERWSZYCH CHWIL, którego inicjatorem jest Żywiec Zdrój, zalecają wykorzystywanie się do kilku podstawowych zasad zdrowego odżywiania się . Fundamentalnym czynnikiem warunkującym poprawny postęp dziecka w łonie matki jest właściwie zbilansowana dieta. Sposób odżywiania wpływa nie tylko na postęp fizyczny maleństwa, lecz także na jego postęp umysłowy. „Dlatego już w momencie ciąży warto wprowadzić do w życie zasady prawidłowej diety, która w przyszłości zaprocentuje doskonały stanem zdrowia nie tylko matki, lecz i dziecka” – mówi Agnieszka Jarosz z Instytutu Żywności i Żywienia. „poprawnie skomponowana dieta - bez względu na wiek - jest ważnym elementem profilaktyki, która przeciwdziała codziennym dolegliwościom” – dodaje.W trosce o zdrowie mam i ich pociech specjaliści programu ZDROWIE OD PIERWSZYCH CHWIL opracowali kilka podstawowych zasad, które warto wprowadzić do swojego życia.Nie jemy za dwojeW dzisiejszych czasach mitem staje się zasada, iż należy „jeść za dwoje”. Prawdą jest, iż rozwijające się maleństwo w łonie matki potrzebuje odpowiedniej ilości kalorii, jednak nie obliguje kobiety do spożywania wiele większej liczby potraw. Energetyczne potrzeby kobiet w ciąży wzrastają raptem o ok. 300 kcal na dobę, a to odpowiednik tylko jednego, niewielkiego posiłku. Zbyt kaloryczna dieta może w przyszłości wywołać dużą nadwagę, która może być przeszkodą w prawidłowym przebiegu ciąży, a nawet utrudnić poród. Stawiamy na jakość, a nie na ilośćCiąża to czas, kiedy w sposób specjalny liczy się jakość spożywanych posiłków. O ile nie należy jeść dwa razy więcej, to na pewno należy jeść dwa razy lepiej. Najważniejsze staje się odpowiednie zestawianie składników odżywczych. Białko, tłuszcze, węglowodany, płyny i składniki mineralne – dostarczane w odpowiednich proporcjach – zaowocują prawidłowym postępem dziecka. Jednym z głownych składników odżywczych jest białko, które stanowi podstawę wzrostu dziecka. Od czwartego miesiąca ciąży zapotrzebowanie na ten składnik wzrasta do około 80-100 g na dzień. Dostarczają je raczej: mięso, ryby, jajka, mleko i jego przetwory, a również płatki owsiane, kukurydza, ryż, chleb gruboziarnisty, biała fasola, groch, soczewica, soja, ziemniaki, słonecznik, orzechy. Równie ważne w diecie kobiety ciężarnej są tłuszcze i węglowodany. Spożywanie tłuszczów powinno być ograniczone tak, aby nie odkładała się zbędna tkanka tłuszczowa. Najlepiej sięgać zatem po chude mięso (wołowina, drób, wieprzowina), ryby, chude mleko, jogurty, maślankę. Źródłem cennych węglowodanów – nie wywołujących problemów otyłości czy próchnicy, na które narażone są przyszłe mamy – są: chleb chrupki, żytni i graham. Dobrym zamiennikiem w zdrowej diecie dla ziemniaków można być ryż (w pierwszej kolejności brązowy i dziki), stanowiący bogate źródło błonnika. Zdrowe witaminyBardzo ważną rolę w żywieniu w momencie ciąży pełnią warzywa i owoce. Dostarczają dużej ilości witaminy C, karotenoidów, folianów, flawonoidów i błonnika. Antyoksydanty pochodzące z warzyw i owoców ułatwiają uniknięcie wystąpienia nadciśnienia w trakcie ciąży. Foliany odgrywają istotną rolę w zapewnieniu prawidłowego rozwoju układu nerwowego u dziecka. Warzywa i owoce najlepiej jest spożywać na surowo, bo w trakcie gotowania tracą spore ilości witamin, w szczególności witaminy C. Kobieta w ciąży w II i III trymestrze powinna spożywać ok. 500g warzyw pośrodku dnia. Woda to zdrowieW okresie ciąży rola spożywanych napojów jest niezmiernie ważna. Najlepiej marzenie ugasić szklanką wody źródlanej. Woda nie jest zaliczana do składników odżywczych, lecz jako składnik tkanek i płynów ustrojowych organizmu stanowi 50-80% masy ciała. Zasoby wodne organizmu muszę być stale uzupełniane, bo organizm potrzebuje wody do pełnienia swoich podstawowych funkcji. Woda transportuje w organizmie tlen, składniki odżywcze i inne istotne substancje, które się w niej rozpuszczają, jest konieczna do regulacji między innymi: ciepłoty ciała, wydalania produktów przemiany materii czy mechanizmów trawienia- ułatwia spożywanie, trawienie i zastosowanie pożywienia. Pełni funkcję ochronną dla mózgu, gałki ocznej, płodu, rdzenia kręgowego. W Polsce, w klimacie umiarkowanym, rekomendowane jest spożywanie 8-10 szklanek płynów, najlepiej niegazowanej wody źródlanej (2-2,5l) na dobę. Liczba wypijanych płynów powinna równoważyć utratę wody, uchodzącej z organizmu w formie potu. Dlatego po napoje należy sięgać często, nawet wtedy, gdy nie odczuwa się pragnienia. . Odwodnienie organizmu może skutkować zaparciami, a długookresowy taki stan może prowadzić do zapalenia dróg moczowych, czy nawet kamicy nerkowej. Nie należy zastępować wody herbatą, kawą czy sokami. Kawa i herbata skutkuje powiększoną produkcje moczu co w skutku prowadzi do wydalania wody z organizmu, soki z kolei dostarczają niepotrzebnych kalorii które mogą utrudnić powrót do smukłej figury. Wszystko na czasW zrównoważonej diecie istotne jest także regularne spożywanie posiłków. Należy jeść o stałych porach, w odstępach ok. 3 godz., a więc w naszych codziennym menu powinno być ok. 4-5 posiłków. Stałe odstępy między posiłkami zagwarantują właściwą gospodarkę składnikami odżywczymi. Wejście w rutynę planowania posiłków zaowocuje w momencie karmienia piersią kiedy dobrze wyregulowany organizm, dostarczy odpowiednich składników odżywczych przez twoje mleko. Wszelakie nowinki w posiłkach wpływają na skład mleka produkowanego w twoim organizmie, wprowadzaj je po jednym i odczekaj kilka dni zanim organizm dziecka przywyknie do nowego składnika

Czym jest Zdrowie od pierwszych chwil znaczenie Słownik leczenie Z .