Dieta cud nie tnieje co to jest
Co to jest, że Dieta cud nie istnieje - chudnijmy z głową. Definicja: Wspólnie z wiosną zbędne.

Czy przydatne?

Definicja Dieta cud nie istnieje - chudnijmy z głową w słowniku

Co to jest: Wspólnie z wiosną zbędne kilogramy zaczynają ciążyć, lecz diety cud nie ma.
Start wiosny, to czas kiedy na światło na dzień wychodzą wszystkie dodatkowe kilogramy, które przybyły nam w trakcie zimy. Z zapałem szukamy diety, która pomoże nam zrzucić niewiele efektowną oponkę. Eksperci ostrzegają jednak, iż diety cud nie ma, a ta niepoprawna może odbić się niekorzystnie na naszym zdrowiu.

- Musimy dostarczać organizmowi różnych potrzebnych mu składników. Pierwsza zasada bezpieczeństwa dla zdrowia, to zasada rozmaitości produktów. Przestrzegam przed dietami, które składają się tylko z rygorystycznie wybranych dań - wyjaśnia portalowi rynekzdrowia.pl dr Lucyna Pachocka, żywieniowiec, specjalista dietetyk z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie.
Zdaniem specjalisty powinniśmy pamiętać, iż dieta ma nam dostarczyć nie tylko odpowiednią liczba energii, lecz również pożądaną liczba witamin i składników mineralnych. Wszelakie parametry dietetyczne są kwestia indywidualną. To ile i co powinniśmy jeść zależy od wielu czynników takich jak chociażby wiek czy tryb życia i od tego jakie trapią nas problemy zdrowotne.
– Jest powyżej 3 tys. diet, które wymyślono, a wykorzystywanie ich bez nadzoru lekarza lub dietetyka może być niebezpieczne. Przewarzająca część diet „cud” nie dostarcza niezbędnych witamin i składników mineralnych – mówi dr Pachocka. – Nie ma diety cud – dodaje.

Gotowane jest zdrowszePrzede wszystkim trzeba odżywiać się zdrowo: – Musimy jeść, więc wybierajmy to co zdrowe. Jedzmy chudsze potrawy. Pieczmy, gotujmy, a rezygnujmy ze smażenia. Koniecznie postawmy na produkty małoprzetworzone.
– tak aby w pełni zastosować witaminy i składniki mineralne dostarczane z pożywieniem do organizmu to powinniśmy jeść pięć posiłków na dzień. Czasami jest trudno, lecz jako posiłek możemy potraktować także na przykład wypicie kefiru – radzi dr Pachocka.
Regularnie mylnie uważamy, iż całkowite wyeliminowanie tłuszczów lub węglowodanów jest kluczem do sukcesu. Jednak, zdaniem specjalisty, tłuszcze roślinne, takie jak olej czy oliwa, powinny być codzienny składnikiem naszej diety, w pierwszej kolejności jako bonus do sałatek. – Z kolei rezygnacja z produktów zbożowych może doprowadzić do niedoboru tiaminy, magnezu i błonnika. Nie należy rezygnować z węglowodanów złożonych.
– Wg WHO z węglowodanów powinno pochodzić 50 – 75 procent energii, którą człowiek dostarcza z pożywienia pośrodku doby – dodaje Lucyna Pachocka.
Dieta na całe życieDr Michał Mularczyk, internista, autor książki „Dieta bez wyrzeczeń”, uważa z kolei, iż cała tajemnica skutecznego odchudzania tkwi w zmianie nawyków żywieniowych. Wg niego dwutygodniowe, jednoskładnikowe diety nie prowadzą do niczego dobrego.
– Grubas jest niedożywionym człowiekiem. Musi na początku nauczyć się odpowiedniej techniki jedzenia. Trzeba jeść do syta, lecz bez pośpiechu, nie popijać jedzenia. Dopiero potem można wprowadzać dietę, która nauczy nas prawidłowych nawyków żywieniowych.
Co do wszelkich suplementów diety, których producenci obiecują nam cudowna utratę wagi po ich zażyciu mówi krótko: – Od łykania tabletek jeszcze nikt nie schudł. Jeśli ktoś myśli, iż siedząc przed telewizorem, jedząc chipsy, popijając to piwem i łykając tabletki schudnie to się bardzo myli. lecz ludzie wierzą w to w co chcą wierzyć.
Przy pracy nad zrzucaniem oponek istotny jest także ruch. Zdaniem dr. Mularczyka w trakcie diety jest rekomendowany, z kolei do utrzymania odpowiedniej wagi konieczny: – Aktywność fizyczna skutkuje powiększoną odporność na dolegliwości i na stres, który znowu skutkuje, iż jemy zbyt wiele.
Oczywiście nie chodzi tu o uprawianie wyczynowe jakiejś dyscypliny sportowej, a raczej, jak podkreśla Michał Mularczyk, ćwiczenia aerobowe, pływanie: – Bardzo polecam modny ostatnio nordic walking

Czym jest Dieta cud nie istnieje znaczenie w Słownik medycyny D .