Antyrakowa dieta co to jest
Leczenie Antyrakowa dieta. Definicja: Amerykańskie czasopismo Natural Health zwróciło się do.

Czy przydatne?

Definicja Antyrakowa dieta

Co to jest: Amerykańskie czasopismo Natural Health zwróciło się do autorytetów z dziedziny onkologii o opracowanie programu, który w każdej ekipie wiekowej minimalizowałby ryzyko wystąpienia raka sutka. Przewodzący ekipa ekspertów - prof. Mitchell Gaynor - Dyrektor Centrum Onkologicznego w Nowym Jorku przedstawił wyniki prac zespołu i okazało się, ze poza zaleceniami i zakazami wspomnianymi ponad główną częścią tego programu jest odpowiednia dieta, która w sposób znaczny może zredukować ryzyko zachorowania na raka sutka. Zalecenia ujęto w 13 punktach. Właśnie te 13 produktów i zaleceń każda kobieta bez względu na wiek powinna wprowadzić do swojego codziennego menu jak najszybciej. Żywność organiczna Jeżeli masz dostęp do sklepów z organiczną żywnością (hodowana naturalnie bez udziału środków chemicznych) zaopatruj się w nią. Dlaczego ? Żywność organiczna nie zawiera pestycydów (takich jak na przykład DDT) i innych związków chemicznych, których obecność powiązana jest ze powiększoną zachorowalnością na raka sutka. Oprócz tego, jak donoszą naukowcy z Centrum Badawczego nad Żywnością w Waszyngtonie organiczne warzywa i owoce zawierają znacząco większą liczba witamin i minerałów niż te, które dostępne są w szablonowych sklepach. Jeżeli chodzi o organiczny nabiał i mięsa - nie zawierają one hormonów ( na przykład hormonu wzrostu, który dodawany jest do paszy), które zwiększają ryzyko raka. Algi morskie Algi morskie albo glony nori stosowane do wyrobu japońskiego sushi dostępne są w sklepach z orientalną żywnością. Jeśli nie masz do nich dostępu zażywaj błękitne algi (spirulina albo chlorella) w formie tabletek albo łyżeczki proszku rozpuszczonego w szklane owocowego soku. Dlaczego? Spożywanie alg obniża ryzyko wystąpienia raka sutka - potwierdzają to wyniki badań laboratoryjnych i znacząco niższy odsetek raka piersi wśród Japonek. Oprócz tego algi zawierają chlorofil, który ma działanie antyrakowe (podobnie jak wit. C i karotenoidy) obniżając poziom wolnych rodników. Chrupiące kapustowate Jedz wiele brokułów, brukselki, kapusty włoskiej i pekińskiej i kalafiorów. Najlepiej przyrządzaj je na parze albo jedz na surowo w formie surówek i sałatek - wtedy zawierać będą jak najwięcej antyrakowych środków odżywczych. Dlaczego? Warzywa te zawierają związki siarkowe zwane indolami, które pomagają eliminować nadmiar estrogenów z organizmu i zapobiegają wzrostowi raka sutka. Jak donosi amerykański dietetyk dr Gaynor w swojej książce „Dr Gaynor’s Cancer Preventing Program” (Program zapobiegający rakowi sutka dra Gaynora) tylko te warzywa mają umiejętność przekształcania estrogenów w organizmie z form indukujących przyrost raka sutka do form chroniących tkankę gruczołu piersiowego przed komórkami rakowymi. Szczególnie jeden z indoli - indolo-3-carbinol (I3C) ma umiejętność hamowania wzrostu komórek rakowych. Redukuj tłuszcze Zredukuj spożywanie tłuszczu w diecie do 20% dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Dlaczego? Dieta bogata w tłuszcze zwierzęce powiększa ryzyko zachorowania na raka sutka. Badania wykazują, iż wysokotłuszczowa dieta skutkuje wytwarzanie w jelitach związków chemicznych, które bakterie tam rezydujące umieją przetworzyć na estrogeny, które magazynowane w gruczole piersiowym czynią ten narząd bardziej podatnym na raka. Jak najwięcej błonnika Jedz wiele błonnika, który występuje w owocach, warzywach, fasoli, grochu i ziarnach. Dlaczego? Błonnik zaburza metabolizm estrogenów i obniża jego poziom we krwi obwodowej. Naukowcy potwierdzili, iż dieta bogata w błonnik minimalizuje ryzyko wystąpienia raka o 54%. Poznaj sekrety soji Jedz produkty sojowe - ( na przykład tofu i miso. Produkty sojowe przetworzone także są korzystne, lecz zawierają znacząco mniej genistyny niż tofu czy miso i na bonus zawierają konserwanty. Bądź z kolei ostrożna z sosem sojowym (zawiera za wiele sodu) i olejem sojowym (zawiera negatywne tłuszcze nasycone). Dlaczego? Produkty sojowe zawierają genistynę - naturalny roślinny estrogen, który wiąże się z receptorami estrogenowymi w sutku powodując, iż receptory stają się niedostępne dla tych form estrogenów, które odpowiedzialne są za powstawanie raka sutka. Ryby i zawarte w nich tłuszcze Co najmniej trzy razy w tygodniu jedz ryby morskie takie jak: tuńczyk, makrelę, łososia, halibuta czy sardynki. Jeżeli nie lubisz ryb - jedz olej rybny w kapsułkach (2-10g na dzień). Dlaczego? Omega-3 kwasy tłuszczowe zawarte w rybach oceanicznych hamują działanie prostaglandyn, których obecnośc upośledza umiejętność układu immunologicznego do prawidłowego i wczesnego rozpoznania komórek rakowych. Dobrodziejstwo rybnych tłuszczów uwidocznia się na mapie występowania raka na kuli ziemskiej - odsetek zachorowania na ten nowotwór jest bardzo niski w państwach skandynawskich i w Japonii, a wśród kobiet Eskimosek nie występuje wogóle. Orientalne grzyby Wprowadź do swojego jadłospisu chińskie grzyby shiitake i maitake (dostępne w sklepach z orientalna żywnością). Dlaczego? Orientalne grzyby usprawniają funkcjonowanie układu odpornościowego i hamują przyrost tkanki nowotworowej. Substancjami aktywnymi w takich grzybach są: frakcja D w grzybach maitake i polisacharyd lentinan w grzybach shiitake. Herbaciane ceremonie Pij zielona herbatę trzy razy na dzień - prócz swoich antyrakowych właściwości zawiera ona 50% kofeiny mniej niż tradycyjna herbata czy kawa. Zielona herbata dostępna jest również w wersji bezkofeinowej i w formie kapsułek i nalewki. Dlaczego? Zawiera antyoksydanty i polifenole, które obniżają poziom szkodliwych wolnych rodników. Jej antyrakowe działanie zostało już potwierdzone różnymi badaniami klinicznymi - stąd tak niski odsetek raka sutka wśród Japonek. Czosnek i jego rodzina Jedz wiele czosnku, cebuli, porów i szalotki - najlepiej na surowo. Dlaczego? Wedle rezultatami badań Narodowego Instytutu Raka w stanach zjednoczonych ameryki - czosnek jest najwspanialszym czynnikiem ochronnym w walce z rakiem (raport naukowców z Uniwersytetu w Pensylwanii donosi o siarkowej składowej czosnku, która hamuje przyrost komórek rakowych). Zawiera także wiele selenu, który pobudza tworzenie białych ciałek krwi i wzmaga apoptozę (obumieranie komórek rakowych). Cebula i pozostałe wywierają podobne efekty, a oprócz tego zawierają składniki, które stymulują produkcję ustalonych enzymów zobojętniających wolne rodniki. oprócz tego zawierają saponiny, które hamują podziały komórek rakowych. Fitominy Jedz wiele warzyw, owoców, ziaren, nasion i orzechów. Dlaczego? Pokarmy te zawierają fitominy ( ( na przykład polifenole), które chronią komórki sutka i hamują przyrost komórek rakowych. Polifenole występują także w koperku i rozmarynie - wprowadź je więc do swojej diety. Właściwe oleje Używaj w kuchni oliwy z oliwek. Unikaj oleju słonecznikowego, kukurydzianego, sojowego i margaryny. Dlaczego? Oleje mononienasycone takie jak oliwa z oliwek obniżają ryzyko wystąpienia raka sutka. Tłuszcze gęste, zwane także uwodorowanymi (występujące w margarynie) podwyższają to ryzyko. z kolei tłuszcze nasycone (występujące w nabiale i czerwonym mięsie) wywołują, iż organizm produkuje większe niż normalnie ilości insuliny, która stymuluje komórki rakowe do wzrostu. Dieta bogata w suplementy Każdego dnia zażywaj 200 mg selenu, 30-100 mg koenzymu Q, 25 mg ekstraktu z grejpfruta i zbiór wszystkich witamin i mikroelementów. Dlaczego? Selen obniża ryzyko wystąpienia raka sutka. Koenzym Q ma działanie protekcyjne przez wzmacnianie układu immunologicznego i eliminowanie wolnych rodników. Wyciąg z ziaren grejpfruta ma o 20 razy silniejsze działanie w walce z wolnymi rodnikami niż wit. C

Czym jest Antyrakowa dieta znaczenie Słownik leczenie A .