Ofiary długich lotów co to jest
Leczenie Ofiary długich lotów. Definicja: Sezon urlopowy w pełni. Dla wielu z nas realizacja.

Czy przydatne?

Definicja Ofiary długich lotów

Co to jest Ofiary długich lotów: Sezon urlopowy w pełni. Dla wielu z nas realizacja wakacyjnych marzeń wiąże się z wielogodzinną podróżą lotniczą albo jeszcze dłuższą - autokarową. Nie zawsze jednak dotarcie na miejsce znaczy bezpieczne zakończenie podróży. Powiększone ryzyko wystąpienia zakrzepicy żył głębokich (deep vein thrombosis - DVT) i jej groźnych dla życia powikłań pojawia się u osób narażonych na pogorszenie warunków krążenia żylnego w kończynach dolnych w trakcie długich podróży (w pierwszej kolejności lotniczych, aczkolwiek nie tylko), kiedy to poprzez sporo godz. nogi są opuszczone, kolana zgięte, a sposobność ruchu ograniczona. Zaistniałe w tych okolicznościach przypadki DVT brytyjscy badacze Symington i Stack określili w 1977 r. terminem "economy class syndrome" ("syndrom klasy ekonomicznej"). W państwach anglosaskich ustalenie to weszło do języka potocznego, jednak nie należy brać go dosłownie - pasażerowie klasy biznesowej także narażeni są na DVT, w szczególności jeżeli ich siedzenia wyposażono w rozkładane podpórki, na których opiera się łydka. Na ogół, gdy pasażer czuje w trakcie lotu ból nóg, przypisuje to zwykłym skurczom mięśni łydek. I rzeczywiście najczęściej tak właśnie jest. Lecz podobne choroby mogą być skutkiem krzepnięcia krwi w żyłach głębokich. Powstała skrzeplina jeszcze bardziej utrudnia przepływ krwi - ból się nasila. Może się także pojawić świąd łydki, zaczerwienienie, uczucie gorąca, obrzęk i zasinienie. Drobne skrzepliny zazwyczaj ulegają szybkiemu rozpuszczeniu w chwili poprawy warunków krążenia. Czasem jednak skrzeplina, w całości albo w kilku fragmentach, dociera przez żyłę kluczową dolną i prawą część serca - do tętnic płucnych, tworząc tam czopy zatorowe. Stopień nasilenia objawów zatorowości płucnej może być różny: w lżejszych sytuacjach występują tylko symptomy grypopodobne (kaszel, ból w klatce piersiowej), ustępujące po rozpuszczeniu się skrzeplin. W ciężkich sytuacjach mogą się pojawić: krwioplucie, nadmierne pocenie się, mocny ból i ucisk w klatce piersiowej, połączone z uczuciem panicznego strachu, nagłe zblednięcie, tachykardia, sinica, strata przytomności i zgon. Wg raportów American Heart Association ofiarą zakrzepicy żył głębokich w samych Stanach Zjednoczonych pada rocznie około 2 mln osób, a 60 tys. spośród nich umiera. Precyzyjnie nie wiadomo, jak sporo przypadków DVT ma związek z podróżami lotniczymi, jednak wyniki francuskiego programu badawczego SIRIUS pokazały, iż loty długodystansowe zwiększają ryzyko wystąpienia zakrzepicy 2,35-krotnie. Natomiast dr Farrol Kahn, dyrektor British Aviation Health Institute (BAHI) szacuje, iż w Wielkiej Brytanii DVT dotyka około 30 tys. pasażerów rocznie, z których powyżej 6 tys. umiera. Roczną liczbę ofiar katastrof lotniczych trudno nawet z tym porównywać. Określenie faktycznych rozmiarów problemu nie jest proste, ((w pierwszej kolejności z racji na to, iż groźne powikłania DVT mogą się pojawić dopiero kilka dni albo nawet tygodni po podróży. Interesujące są wyniki obserwacji amerykańskich lekarzy; przeprowadzili je dr Alicia Mercer i dr Joel Brown ze szpitala w Honolulu. Zauważyli, iż 50% pacjentów hospitalizowanych tam na skutek zakrzepicy żył głębokich odbywało długą podróż samolotem pośrodku czterech tygodni poprzedzających wystąpienie objawów, nie mniej jednak aż u 36% nie stwierdzono jakichkolwiek innych znanych czynników wystąpienia DVT. Przyrost ryzyka zakrzepicy żył głębokich w trakcie długich podróży lotniczych wynika nie tylko ze skrępowania ruchów i niekorzystnego ułożenia nóg. Własną rolę w patomechanizmie "zespołu klasy ekonomicznej" odgrywają również: Obniżone ciśnienie atmosferyczne (odpowiadające wysokości około 2500 m), które skutkuje pewne nabrzmienie żył, wskutek czego spowolniony jest przepływ krwi, co sprzyja zakrzepicy. Wyjątkowo niska wilgotność powietrza ( około 3%), która powiększa utratę wody w organizmie. Przyrost gęstości krwi jest czynnikiem ryzyka zakrzepicy. Nadmierne spożywanie alkoholu - jako mocny czynnik odwadniający. Ryzyko rośnie wspólnie z czasem trwania lotu, nie znaczy to jednak, iż problem nie dotyczy pasażerow lotów krótkodystansowych. DVT może się pojawić nawet u młodych i zdrowych osób - znany jest sytuacja zachorowania trzech członków brytyjskiej grupy olimpijskiej w trakcie kilkunastogodzinnego lotu z Londynu do Sydney. Jednak szczególną rozwagę powinny wykazać osoby, u których występują następujące czynniki ryzyka: wiek ponad 40. r. ż., otyłość, przyjmowanie doustnych środków antykoncepcyjnych albo hormonalnej terapii zastępczej, palenie tytoniu, żylaki kończyn dolnych, ciąża, niewydolność krążenia. Jeszcze większe ryzyko występuje w sytuacjach przebytej przedtem zakrzepicy, rodzinnych predyspozycji w kierunku DVT, trombofilii, stanów po operacji ze znieczuleniem dotchawiczym, niedawnego urazu kończyn dolnych, unieruchomienia ich w gipsie, dolegliwości nowotworowej. Ważną rolę w walce z zakrzepicą żył głębokich u podróżnych odgrywa profilaktyka, w tym kilka dość prostych metod: Warto zrezygnować z pięknych widoków i zarezerwować miejsce przy przejściu. Daje to większą swobodę poruszania i więcej miejsca na rozprostowanie nóg. Unikać ciasnych, obcisłych ubrań; poluzować pasek. Przed lotem i w czasie pić jak najwięcej wody i jak najmniej alkoholu i napojów z kofeiną. Unikać krzyżowania i zginania nóg - najlepiej jak najczęściej je prostować, w szczególności na czas snu. W pozycji siedzącej wykonywać ćwiczenia mięśni łydek (zginanie i prostowanie stóp), które działają na krążenie żylne jak pompa. Wstawać i spacerować tak regularnie, jak to możliwe. Ponadto - wedle zaleceniami III Europejskiej Konferencji Medycyny Podróży, obradującej w maju br. we Florencji - osoby z grup podwyższonego ryzyka powinny w trakcie lotu i poprzez kilka następnych dni nosić podkolanówki uciskowe klasy 1/2, jako środek zapobiegający obrzękom i polepszający krążenie żylne. Zdaniem dr. Farrola Kahna, ryzyko wystąpienia DVT u podróżujących samolotem można także zmniejszyć, przyjmując zapobiegawczo preparaty kwasu acetylosalicylowego. Na razie jednak brak dostępnych badań klinicznych dotyczących tego wskazania. W marcu 2001 r. Światowa Organizacja Zdrowia zapowiedziała przeprowadzenie we współpracy z liniami lotniczymi szeroko zakrojonych badań naukowych, w trakcie których przebadanych zostanie 100 tys. pasażerów. Szczegółowej ocenie poddany zostanie wpływ różnych czynników na postęp zakrzepicy, a również konsekwencje stosowania rajstop uciskowych, ćwiczeń fizycznych i leków przeciwpłytkowych. Artykuł pochodzi z tygodnika "Służba Zdrowia" nr 57-62/2002
Przyczyny Olejek Geraniowy:
Objawy Geranium pachnące Nazwa łacińska: Geranium graveolens Nazwa kolokwialna: Geranium Właściwości: wzmacniające, poprawiające nastrój, tamujące krew, uśmierzające ból, wzmagające pracę nadnerczy ofiary długich lotów co znaczy.
Przyczyny Odczyny Poszczepienne I Powikłania:
Objawy wprowadzona do organizmu wywołuje reakcję układu odpornościowego, której celem jest wytworzenie jak najtrwalszej pamięci odpornościowej, dzięki której w przyszłości orgnizm będzie mógł poprawnie ofiary długich lotów krzyżówka.
Przyczyny Owulacja:
Objawy miesięczny trwa 28 dni, owulacja zazwyczaj występuje ok. 14 dnia cyklu, plus minus jeden dzień. By dowiedzieć się ile trwa Twój cykl, zacznij liczyć od pierwszego do ostatniego dnia miesiączki, przed ofiary długich lotów co to jest.
Przyczyny Operacje Wykonywane Ze Wskazań Nagłych:
Objawy realizowane na skutek bezpośredniego zagrożenia życia realizowane są w wypadku, gdzie jakakolwiek zwłoka może wywołać śmierć chorego a jedynie natychmiastowa operacja daje szanse przeżycia np wybrane ofiary długich lotów słownik.
Przyczyny Olejki Aromatyczne A Problemy Menstruacyjne:
Objawy mogą być wykorzystane do łagodzenia problemów menstruacyjnych. Przy występującej w zespole napięcia przedmiesiączkowego bolesności piersi zaleca się wykorzystywanie zimnych okładów z olejku ofiary długich lotów czym jest.

Czym jest Ofiary długich lotów znaczenie Słownik leczenie O .

  • Dodano:
  • Autor: