Różnica czasu co to jest
Leczenie Różnica czasu. Definicja: Kiedy chcesz, tak aby obudziło cię rano radio, nastawiasz tak.

Czy przydatne?

Definicja Różnica czasu

Co to jest: Kiedy chcesz, tak aby obudziło cię rano radio, nastawiasz tak zwany włącznik czas0wy a więc "timer" i o określonej godzinie budzisz się w takt muzyki. Podobnie jest z naszym organizmem. Każda komórka funkcjonuje w naprzemiennym cyklu dzienno-nocnym, będąc bardziej aktywną w dzień i nastawiona na odpoczynek w nocy. Kiedy kilka stref czasowych przemierzamy w kilka godz. samolotem i lądujemy na przykład w Nowym Jorku w południe, nasze ciało zachowuje się jak o 6 rano w Warszawie. Jesteśmy zmęczeni, zdezorientowani, śpiący. Przyczyną jest nienaturalne skrócenie albo wydłużenie którego z cykli - dziennego albo nocnego i rozstrojenie naszych własnych "timerów". Rozstrojenie, o którym mowa, zwane kolokwialnie "transpołudnikowym zmęczeniem" objawia się podrażnieniem, obniżoną reaktywnością, zmęczeniem, bezsennością, zatwardzeniem i depresją. Te choroby mogą trwać nawet tydzień i dłużej. By je znacząco skrócić : Popij dłużej przed podróżą. Nie pakuj się i nie rób zakupów w ostatniej chwili. Pożegnalne spotkanie zrób kilka dni przedtem. Wejdź w nowa strefę czasową wypoczęty i zrelaksowany.Zrób kilka ćwiczeń po przebudzeniu. Jeśli lądujesz na przykład o 3-ej nad ranem krajowego czasu pomóż swemu organizmowi wzbudzić się o tak nietypowej porze. Weź kilka głębokich oddechów, spróbuj się przeciągnąć, przespaceruj się do toalety i odśwież. Obudź się intelektualnie. Z reguły dobrze robi kilkunastominutowa konwersacja z sąsiadem, jeżeli to niemożliwe uaktywnij mózg w inny sposób (lektura, gra). Zjedz wysokobiałkowe śniadanie o czasie. Nawet jeżeli dla ciebie to w dalszym ciągu środek nocy i nie jesteś głodny - zjedz. Pożywienie jest sygnałem dla tkanki mózgowej, iż zaczyna się nowy cykl dzienny. Wskazane byłyby produkty mleczne, sery, płatki. Pamiętaj, iż noc jest do spania. jeżeli przylatujesz na miejsce w nocy, połóż się do łóżka. Zaśniesz prędzej czy potem i tym samym szybciej przystosujesz się do lokalnego czasu. Nastaw budzik na zwykłą porę. Nie pij do oporu rezygnując ze śniadania. Rano będziesz miał trudności z obudzeniem - możesz temu zaradzić otwierając szeroko okno, biorąc chłodny prysznic, wychodząc na spacer. Jedz posiłki o normalnej porze ( szybciej wyregulujesz biologiczny zegar)

Czym jest Różnica czasu znaczenie Słownik leczenie R .