Techniki redukcji co to jest
Leczenie Techniki redukcji długotrwałego stresu. Definicja: Kluczowy nacisk kładzie się w tym.

Czy przydatne?

Definicja Techniki redukcji długotrwałego stresu

Co to jest: Kluczowy nacisk kładzie się w tym przypadku na odpowiedni styl życia. Techniki relaksacji maja tu pewien udział, lecz równie istotne, a być może ważniejsza, jest zdolność efektywnego kierowania czasem, postawa wobec życia, zdrowa dieta, aktywny tryb życia, wypoczynek, etc. Przejdę teraz do nieco pełniejszego omówienia tych istotnych czynników. Kierowanie czasem Kierowanie czasem to jest zbiór praktycznych zdolności, które pozwalają skutecznie i produktywnie wykorzystywać czas. Kierowanie czasem sprzyja kontrolowaniu swoich aktywności i dlatego pomaga między innymi zredukować poziom stresu wywołanego robotą . Nadrzędną zasadą, wokół której ogniskuje się całe myślenie, jest koncentrowanie się na rezultatach działań a nie na samych działaniach. Wreszcie wskazuje się na konkretne zdolności, które są pomocne w: Oszacowaniu wartości swojego czasu, Koncentrowaniu się na priorytetach, Właściwych planowaniu z uwzględnieniem odpowiednich zasobów, Bardziej efektywnym wykorzystywaniu swojego czasu, Unikaniu albo eliminowaniu zakłóceń, przeszkód, Zwiększeniu produktywności swoich działań. Ponadto dzięki zdolności kierowania czasem, skuteczniej redukujesz długookresowy stres: Możesz to osiąnąć dzięki: Planowaniu z uwzględnieniem horyzontu czasowego, większemu poczuciu sprawowania kontroli nad własnym życiem, zwiększeniu swojej produktywności, zwiększeniu zadowolenia ze swojej obecnej aktywności i roli zawodowe/ życiowej, lepszej jakości wypoczynku i wolnego czasu. Szczegółowe omówienie tych technik znajduje się w rozdziale poświęconym “ zdolności kierowania czasem”. Postawa wobec życia i jej wpływ na poziom stresu Postawa ma podstawowe znaczenie z punktu widzenia kontroli poziomu stresu. Jeśli wykazujesz niekorzystne, nieprzychylne nastawienie wobec innych, sprzyja to napięciu, stresom, poczuciu wyalienowania i irytacji. Jeśli z kolei przejawisz przyjazną postawę, potrafisz czerpać radość i zadowolenie z każdej sytuacji. Także ludzi postrzegasz jako bardziej współpracujących, przyjaznych i czerpiesz satysfakcję z kontaktu z nimi. Właściwy dystans wobec spraw Pod wpływem stresu łatwo jest stracić właściwą perspektywę. Kwestie relatywnie błahe czy drugorzędne urastają do rangi najważniejszych, o decyzyjnym znaczeniu. Naturalną konsekwencją jest przyrost napięcia, stres, co czyni te kwestie jeszcze bardziej zagmatwanymi, trudnymi do rozwiązania. Jeśli przejawiasz pozytywne nastawienie wobec życia, dostrzegasz dobre strony każdej sytuacji, jesteś w znacząco mniejszym stopniu podatny na stres. Doświadczasz mniej zmartwień, lepiej wypoczywasz, śpisz, cieszysz się życiem. Nadzwyczajnie istotną umiejętnością jest postrzeganie swoich błędów jako życiowej lekcji, z której można czerpać naukę. Jeśli w twoim życiu pojawi się żadne zjawisko, które wydawać ci się będzie potężnym problemem, zadaj sobie kilka pytań. Oto one: Czy rzeczywiście to jest problem? Jeśli to jest złożony problem, wielu innym osobom nie udałoby się jemu sprostać albo poddaliby się nie podejmując próby rozwiązania go. Jeśli zdołasz go rozwiązać będzie to prawdziwy efekt. Jeśli podejmiesz działania zmierzające do rozwiązania go, to bez względu na wynik będzie to dla ciebie wartościowe doświadczenie. Czy ktokolwiek inny doświadcza albo doświadczał tego problemu? Jeśli tak, warto porozmawiać z nim, aby skorzystać z jego doświadczenia albo razem znaleźć jakieś rozwiązanie. Jeśli tak nie to jest także warto znaleźć osobę, którą darzysz zaufaniem i porozmawiaj z nią. Być może dlatego spojrzysz na problem z innej perspektywy. Czy potrafisz temu sprostać? Zwykle przemyślenie problemu czyni go znacznie mniej zagrażającym, łatwiejszym. Jeśli problemów jest kilka, czy potrafisz przyjąć priorytety? Pozwoli ci to odróżnić zadania pilne od tych, które możesz odłożyć na potem. Określenie priorytetów służy zaplanowaniu działań. Przydatna sposób jest powstanie listy priorytetów . Czy faktycznie ma żadne znaczenie? Pamiętaj, iż uczysz się dopóty, dopóki popełniasz błędy, kiedy już ich nie popełniasz nie uczysz się niczego nowego. Spis priorytetów Czym jest spis priorytetów? to jest spis zadań do wykonania, które mają służyć osiągnięciu zamierzonego celu. Zadania te mają ułatwić administrowanie, kierowanie czasem w danym dniu. Przez uszeregowanie pod względem ważności, osiągamy listę priorytetów. Mimo iż spis ta nie jest czymś wyjątkowym, spełnia doniosłą funkcję- nie tylko pozwala skutecznie organizować pracę lecz także jest doskonała sposobem redukcji stresu. Odzyskiwanie kontroli Rozwiązanie jest nadzwyczajnie proste: zapisz zadania, które stoją przed tobą, jeśli są bardzo złożone- podziel je na komponenty. jeśli nadal zadania wydają się być bardzo złożone, kontynuuj dzielenie ich na mniejsze składowe. Kiedy już wszystkie zadania uwzględniłeś, przyjmując skalę od A (bardzo istotne) do F (nieistotne) uporządkuj je wg stopnia ważności. jeśli zbyt sporo zadań określiłeś jako bardzo istotne, przeczytaj ponownie całą listę i postaraj się zredukować ich liczbę, nadając zadaniom mniejszą rangę. Kiedy ukończyłeś te czynność przepisz całą listę we właściwej- nadanej poprzez ciebie- kolejności. W ten sposób uzyskasz dokładny plan działania. Pozwoli ci to odróżnić bardzo istotne zadania od tych, które są czasochłonne zaś ich znaczenie jest znikome. jeśli spis celów, które chcesz osiągnąć jest przytłaczająco długa i złożona, także warto utworzyć listę priorytetów. Sprzyja to lepszej organizacji pracy, motywuje do działania i powiększa efektywność działań. Sporządzanie listy priorytetów Istnieje sporo poglądów na to kiedy należy sporządzać taką listę. Niektórzy czynią to najpierw dnia, inni wieczorem kolejny dzień, inni wówczas kiedy odczuwają utratę kontroli nad zadaniami. Jedno jest główne- należy ja sporządzać w najwspanialszym dla siebie miejscu i czasie! Poczucie kontroli Kiedy sprawujesz kontrolę nad własnym życie, potrafisz także kontrolować poziom stresu w swoim życiu. jeśli z kolei zdarzenia toczą się poza twoją kontrolą, nie możesz także zapobiec narastaniu stresu. Już sama świadomość braku kontroli nad swoim życiem jest niemiła i wywołuje napięcie. Sprawowanie kontroli ma wyraźny związek z postawą wobec życia. Bardzo regularnie powodem braku kontroli nad życiem jest niechęć do planowania swoich celów, zadań, etc. Bardzo pomocną sposobem jest powstanie osobistej listy celów , z kolei techniki mentalne pozwolą w realizacji tych celów. Dzięki planowaniu, możesz przewidzieć pewne problemy, które wyłonią się w przyszłości. Pomaga także zapobiegać problemom, unikać ich czy wreszcie dostrzec pozytywne aspekty takiej sytuacji. Bardzo istotną właściwością planowania celów życiowych jest ich elastyczność, tzn. w dowolnym momencie życia, kiedy dostrzeżemy żadne potrzeby możemy uwzględnić je w swoim planie. Podobnie jeśli pewne cele uległy przedawnieniu, tzn. jeszcze dopiero co coś było dla nas istotne, lecz pod wpływem ustalonych doświadczeń, przemyśleń, straciło już własną moc- możemy w dowolnym momencie wykreślić z listy naszych celów. Wszystko to ma służyć jak najpełniejszemu postępowi i ekspresji osobowości. Na listę swoich celów możemy także wprowadzić pewne pozycje, które mogłyby przyczynić się do poprawy naszego funkcjonowania na określonym wymiarze, na przykład jeśli przedtem edukacja języka obcego nie znalazła się na liście naszych zadań lecz wyjazd wakacyjny rozbudził w nas fascynację kulturą danego państwie, by móc zbliżyć się do istoty kultury tego narodu, konieczna jest znajomość języka , którą dana społeczność się posługuje. to jest zatem doskonały okres aby listę celów poszerzyć o naukę języka. Postawa wobec innych ludzi Stosunki z innymi ludźmi mogą być źródłem satysfakcji i zadowolenia bądź przeciwnie- przykrości i napięć. Nasze relacje z innymi ludzi w pewnym stopniu zależą od osobowości tych osób- niemniej jednak wpływ ten jest niewielki. z kolei przemożny wpływ wywiera nasza postawa wobec innych- od niej zależy jak ludzie reagują na naszą osobę, na nasze zachowanie. Troszcząc się o dobre stosunki między tobą a drugą osobą- pamiętaj aby uwzględniać interesy obu stron. Dobre stosunki to takie, które są satysfakcjonujące, symetryczne dla ciebie i twojego partnera/ rozmówcy, etc. jeśli dokonujesz zmian w tym kierunku, byś sam mógł czerpać większe korzyści z tej stosunku, w dłuższej perspektywie będzie to mieć złe skutki. Zyskasz opinię człowieka cynicznego, egoistycznego, ludzie będą unikać kontaktu z tobą. by budować harmonijne stosunki z innymi ludźmi, należy pamiętać o następujących czynnikach: Miej pozytywne nastawienie do innych: Lubimy ludzi optymistycznie, radośnie nastawionych do życia. sporo dowodów ma chyba każdy z nas na potwierdzenie skuteczności pozytywnego nastawienia. Czasami uśmiech wystarczy aby na problem spojrzeć z innej perspektywy i dostrzec rozwiązanie. Stwórz pozytywny obraz siebie: Na pozytywny obraz siebie złożona jest zarówno nasz ubiór, jak i język, którym się posługujemy, mowa ciała, czy wreszcie otwarta pozycja ciała w okresie rozmowy.. Bądź asertywna: Każdy ma prawo mieć własny pogląd i zaprezentować własny pkt. widzenia. to jest dalekie od agresywnego, napastliwego zachowania, które irytuje rozmówcę a niekiedy wyzwala agresję. Asertywność zapewnia nam sposobność zaistnienia w rozmowie, osoba, która nie wyraża własnych poglądów, zwykle jest pomijana, nikt nie liczy się z jej zdaniem. Mów komplementy kiedy ktoś na nie zasługuje: jeśli osoba wygląda albo wykonała coś, co zasługuje na uznanie, powiedz jej o tym. Nie obawiaj się komplementowania innych. Usłyszana miła opinia nie tylko znakomicie poprawia nastrój lecz także umacnia poczucie własnej wartości. Pamiętaj o tym, aby pozostawić rozmówcę w przyjemnym nastroju: Dobre stosunki z innymi to takie, które nie eksploatują zasobów energetycznych żadnej ze stron. Poprawny kontakt to zamiana- im więcej dajesz, tym więcej otrzymujesz. Zaburzone stosunki to takie, które pozostawiają cię w niedobrym nastroju, w złej formie po zakończonej rozmowie. nadzwyczajnie istotną zasadą efektywnej komunikacji z innymi jest próba zrozumienia ich metody rozumowania, widzenia pewnych spraw. by to osiągnąć, należy spojrzeć na zagadnienie z perspektywy rozmówcy, jej oczami, uwzględnić jej doświadczenia, motywy, uczucia, etc. Nie to jest łatwe i dlatego stosunki z innymi ludźmi bardzo regularnie przysparzają nam kłopotów, zmartwień. Twoja postawa wobec niesatysfakcjonujących stosunku może generować mocne napięcie, stres. jeśli ludzie są sarkastyczni, aroganccy wobec ciebie: Pamiętaj, iż powodem jest najprawdopodobniej ich osobowość, najprawdopodobniej traktują w ten sam sposób także inne osoby. Oceń racjonalnie ich wypowiedzi- jeśli uznasz je za niesłuszne, zignoruj je, lecz kiedy okażą się, w pewnym choćby stopniu uzasadnione, postaraj się wyciągnąć z tego naukę. jeśli ktoś cię zranił: nie chowaj urazy; jeśli będziesz pielęgnował swą niechęć do tej osoby, zawładnie ona całym twoim umysłem. Z powodu zrujnuje twoje życie wewnętrzne, osłabi siły witalne, pogorszy sprawność intelektualną, zaburzy sen i wypoczynek. jeśli ktoś cię irytuje: w takiej sytuacji niemal zawsze lepiej jest zachować obojętność choćby z jednego powodu- dzięki dystansowi jaki przyjmiesz wobec osoby, łatwiej ci utrzymać efektywność i jasność myślenia, podejmowania decyzji. Wyciszenie Dobrym metodą redukcji długotrwałego stresu jest spokojna, wyciszająca aktywność fizyczna albo hobby. jeśli cały dzień zajmują ci wysokie rywalizacyjne czynności, ukojenie może przynieść żeglowanie czy spacer. Podobny skutek mogą przynieść inne zajęcia, na przykład : Czytanie książki, Słuchanie muzyki, Medytacja, Długa kąpiel, Masaż, etc. Zdrowie, dieta i ćwiczenia Zadziwiająco wiele stresu generują produkty, które spożywamy pośrodku całego dnia. Przez konsumpcję pewnych napojów czy potraw, poddajemy nasz organizm pod wpływ stresu chemicznego. Podobnie odbywa się wówczas, kiedy nasza dieta jest źle zbilansowana, tzn. dostarczamy sobie pewnych składników, zaś zapominamy o innych- równie istotnych. Spożywanie nadmiernych ilości kalorii prowadzi do otyłości, a to z powodu obciąża serce, płuca, obniża sprawność. istotne jest byś był świadom wpływu na organizm następujących produktów Kofeiny: Kofeina działa na organizm silnie pobudzająco - to jest jeden z powodów dla których ją pijemy Alkohol: Małe ilości alkoholu pomagają się odprężyć, zrelaksować. Większe z kolei zakłócają funkcjonowanie organizmu, zaś spore prowadzą do wyniszczenia. Nikotyna: Nikotyna bezpośrednio po wniknięciu do organizmu, wywołuje uczucie relaksacji, z kolei już po chwili skutkuje przyśpieszenie akcji serca i przyrost napięcia. Weglowodany: Potrawy wysoko słodzone wywołują doenergetyzowanie organizmu. Niemniej już wkrótce po spożyciu następuje przyrost poziomu insuliny, której zadaniem jest obniżenie zawartości cukru we krwi. z powodu poziom cukru wraca do poziomu sprzed spożycia produktu i odczuwamy to jako spadek energii. Dzięki właściwej, dobrze zrównoważonej diecie, możesz zminimalizować poziom stresu chemicznego będącego następstwem spożywania pewnych produktów. Eliminowanie stresu ze swego otoczenia Potężnym źródłem stresu mogą być źle zorganizowane warunki życia i pracy. Miłe, bobrze zaaranżowane otoczenie może z kolei sprzyjać redukcji stresu. W odniesieniu do ludzi pozostających pod wpływem stresu nadzwyczajnie istotna jest odpowiednia aranżacja wnętrza, które stanowi ich miejsce pracy. Bałagan nasila jeszcze już i tak wysoki poziom napięcia. Ponadto spore znaczenie odgrywają świeże powietrze w miejscu pracy, odpowiednie oświetlenie, dekoracja ścian, ergonomiczne meble, przestrzeń osobista i ograniczony hałas. Każdy z tych czynników osobno nie odgrywa dużej roli, z kolei ich konstelacja, w decyzyjny sposób modyfikuje poziom stresu

Czym jest Techniki redukcji znaczenie Słownik leczenie T .