Definicja BILLBOARD: Billboard – reklama typu ATL. Spora tablica reklamowa mocowana najczęściej na budynkach, albo w innych miejscach – na słupach, przystankach, między budynkami etc.
W najwyższym stopniu dostępne w Polsce formaty billboardów:
- billboardy / freeboardy 12 m² o formacie 5x2,4
- billboardy / freeboardy 12 m² o formacie 4x3
- billboardy / freeboardy 18 m²
- citylighty 1,2x1,8
- megareklamy o pow. powyżej 18 m²
- słupy reklamowe
- billboardy 6 m² (metro)
Przykłady billboardów (kolejno: TBWA, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett)
- Słownik Broszura:
- Co oznacza Broszura - wydawnictwo zwarte, nie przekraczające 49 stron billboard.
- Słownik BTL (Below The Line):
- Co oznacza – metoda działań marketingowych wykorzystująca mniej konwencjonalne sposoby i nośniki do promocji niż ATL. BTL jest działaniem reklamowym skierowanym do indywidualnego odbiorcy; nie jest reklamą w billboard.
- Słownik Brief Strategiczny:
- Co oznacza Ssanie billboard.
- Słownik Big Idea:
- Co oznacza Motyw przewodni kampanii reklamowej. Kluczowy pomysł, który przyświeca całej strtegii i kreacji billboard.
- Słownik Below The Line (BTL):
- Co oznacza zespół działań reklamowych kierowanych do ściśle określonej ekipy odbiorców regularnie przeprowadzanych poza massmediami. To są działania kierowane na klienta końcowego i odbiorców detalicznych billboard.