Jak rzucić palenie co to jest
Leczenie Jak rzucić palenie. Definicja: Przed podjęciem decyzji Nigdy nie powinieneś zakładać, iż.

Czy przydatne?

Definicja Jak rzucić palenie

Co to jest: Przed podjęciem decyzji Nigdy nie powinieneś zakładać, iż możesz rzucić palenie kiedy zechcesz. Najlepiej już na wstępie uświadomić sobie, iż nie to jest łatwa decyzja, lecz przy odpowiednim zaangażowaniu jest możliwy efekt. Ten sposób interpretacji problemu zrywania z nałogiem stanowi swoisty parasol ochronny dla Twojej samooceny. Wówczas przypadkowe zapalenie papierosa na przykład w wypadku głębokiego stresu, nie wzbudzi w Tobie aż tak ogromnych wątpliwości co do siły Twojego charakteru, by podważyć raz podjętą decyzję. Należy wiedzieć, iż przewarzająca część palaczy efektywnie przestała palić dopiero po kilku próbach. Przed nadejściem dnia, gdzie chcesz wypalić ostatniego papierosa (dnia zero), postaraj się szczegółowo obserwować samego siebie. Pozwoli ci to określić w jakich przypadkach sięgasz po papierosy, jak się wówczas czujesz, czym się zajmujesz w danym momencie. Rób to aż do chwili, kiedy nabierzesz przekonania, iż już wiesz dlaczego i w jakich przypadkach najczęściej palisz. Po takim okresie wnikliwej samoobserwacji spróbuj podsumować - najlepiej w formie pisemnej - dlaczego, w jakich przypadkach i w czyim towarzystwie zwykle to robisz i zastanowić się, jak w inny sposób zaspokoić własne potrzeby. Następnym krokiem na drodze do rzucenia palenia jest ustalenie powodów tej decyzji. Istotne jest abyś miał świadomość motywów rzucenia palenia. Weź pod uwagę własne zdrowie i zdrowie swojej rodziny, ekonomiczne wydatki palenia, zastanów się czy paląc tytoń nie sprawiasz przykrości bliskim Ci osobom, czy nie zwracają Ci one uwagi na nieprzyjemy zapach Twoich ubrań i widok pożółkłych palców. Po sporządzeniu dokładnej listy powodów, staraj się jak najczęściej czytać ją precyzyjnie i szczegółowo. Pomoże ci to zrozumieć jak istotna to jest dla ciebie decyzja. Nie opróżniaj popielniczek z papierosów. Dlatego będziesz miał wyraźny obraz swojego nałogu- pozwoli ci to zorientować się, ile papierosów wypalasz pośrodku dnia i jak niemiły jest widok i zapach niedopałków papierosów. Nie gromadź papierosów. Następną paczkę papierosów kupuj dopiero wtedy, kiedy nie będziesz miał co palić. Nigdy nie kupuj papierosów w kartonach. Przed nadejściem dnia zero Wydziel dla siebie ustronne miejsce do palenia. Jeżeli lubisz palić w obecności innych, staraj się palić papierosy sam, jeżeli wolisz palić w samotności, szukaj obecności innych osób, zwłaszcza niepalących. Nigdy nie pal, siedząc wygodnie w fotelu czytajac książkę albo oglądając telewizję. Staraj się nie palić po sutym posiłku albo kiedy pijesz kawę albo alkohol. Przygotuj listę elementów, które kupiłbys mając dodatkowe kapitał. Oblicz, ile pieniędzy musiałbyś wydać na każde z nich i ile wydajesz na papierosy. Wówczas zastanów się, które z upragnionych elementów chciałbyś kupić przede wszystkim i czy Cię będzie na to stać już po kilku tygodniach oszczędzania, jeżeli rzucisz palenie. Starannie wybierz dzień, kiedy chciałbyś rzucić palenie. Porozmawiaj ze własną rodziną i przyjaciółmi o podjętej decyzji. Wówczas będą mogli przyjść ci z pomocą w trudnych chwilach, które niewątpliwie będziesz przeżywał. Powiedz im, iż zdecydowałeś się przestać palić i kiedy masz zamierzenie to zrobić. Przedstaw im stosunkowo szczegółowy plan swoich działań i przedyskutuj go z nimi. Nałóż się z przyjacielem, najlepiej w obecności innych osób, iż przestaniesz palić w określonym dniu albo namów kogoś, by zerwał z nałogiem wraz z Tobą. Lepiej to zrobić w formie deklaracji pisemnej. Zdecyduj, czy zamierzasz rzucić palenie radykalnie czy także zamierzasz to osiągnąć sposobem małych kroczków. jeżeli wybierasz tę drugą metodę, dołóż wszelkich starań aby zredukować liczbę wypalanych papierosów możliwie błyskawicznie- najlepiej pośrodku kilku dni. Gdy osiągniesz liczba 4- 5 papierosów na dzień, spróbuj podjąć decyzję o całkowitym wyeliminowaniu papierosów ze swojego życia. Cały mechanizm powinien trwać nie dłużej niż dwa tygodnie. Kiedy nadejdzie dzień zero Zapewnij sobie wystarczający czas odpoczynku- śpij przynajmniej osiem godz.; Pamiętaj o porannej gimnastyce przy otwartym oknie; Weź odświeżający prysznic, użyj nowych środków kosmetycznych; Zjedz pożywne, lecz lekkie śniadanie ; Powiedz w pracy o swojej decyzji i poproś aby cie nie częstowano papierosami; Po pracy idz na spacer- postaraj się wypełnic sobie czas po pracy; Poprzez cały dzień pij duzo wody mineralnej i soków; Przygotuj sobie drobne kawałki warzyw, owoców czy gumę do żucia aby zając sobie ręce i usta; Wyrzuć wszystkie papierosy nagromadzone w domu i pracy, z widocznych miejsc usuń popielniczki, zapałki i zapalniczki; Zadbaj o czyste i świeże otoczenie w domu i pracy. by pozbyć się zapachu papierosów wyczyść własne ubrania, siedzenia w samochodzie, narzuty na fotele i kanapy w mieszkaniu. Często wietrz pomieszczenia, gdzie bywasz najczęściej. Umieść w nich kwiaty albo odśwież je dezodorantem o delikatnym zapachu. Pierwsze dni po zaprzestaniu palenia W przypadkach, gdzie zwykle sięgałeś po papierosy staraj się mieć ręce czymś zajęte. pośrodku pierwszych dni po rzuceniu palenia staraj się spędzać jak najwięcej wolnego czasu w miejscach, gdzie palenie jest zakazane, na przykład bibliotekach, muzeach, domach handlowych. Stosuj techniki relaksacji. Wdychaj i wydychaj powietrze bez pośpiechu, licząc do pięciu. Wykonuj proste ćwiczenia fizyczne, kontrolując przy tym pracę swojego serca i płuc. Kup sobie ciśnieniomierz i dokonuj regularnych pomiarów ciśnienia. W przypadkach nasilającego się głodu nikotynowego zadzwoń do przyjaciela albo kogoś, kto dopiero co rzucił palenie i porozmawiaj z nim o tym, w jaki sposób mógłbyś zwalczyć własne słabości. Bądź pewien, iż już po kilku albo kilkunastu minutach silna potrzeba zapalenia papierosa zmniejszy się na tyle, abyś mógł sobie z tym na razie poradzić. Spróbuj to sprawdzić z zegarkiem w ręku. Przebywaj wiele na świeżym powietrzu, uprawiaj gimnastykę. Rozmawiaj z rodziną, przyjaciółmi o swoich sukcesach i problemach na drodze do zerwania z nałogiem. Unikaj spotkań z osobami palącymi. jeżeli ostatecznie rzuciłeś palenie i masz dostatecznie wiele silnej woli, by wytrwać w swoim postanowieniu nie ryzykuj i nie pal okazjonalnie. Czasami grozi to powrotem do nałogu. Po rzuceniu palenia unikaj albo ogranicz - co najmniej poprzez pierwszych 6 miesięcy - spożycie wysokokalorycznych produktów żywnościowych, potraw i napojów, w pierwszej kolejności mięsa, wędlin, tłuszczów zwierzęcych, cukru i produktów słodzonych. W tym czasie nie pij wiele piwa i mocnej kawy i herbaty. Pij z kolei wiele wody mineralnej i soków owocowych. Staraj się wprowadzić do swojej codziennej diety więcej tłuszczów roślinnych i potraw rybnych, jedz wiele świeżych i soczystych owoców i surówek warzywnych. Nie pojadaj pomiędzy kluczowymi posiłkami. Bądź pewien, iż stosując się do tych zaleceń i uprawiając, choćby w ograniczonym zakresie, ćwiczenia fizyczne nie przybędziesz zanadto na wadze po zaprzestaniu palenia

Czym jest Jak rzucić palenie znaczenie Słownik leczenie J .