Definicja AIDA: Akronim prezentujący schemat oddziaływania przekazu reklamowego. Poszczególne litery oznaczają:
A - Attention - uwaga - przyciągnięcie uwagi odbiorcy do przekazu reklamowego, przekaz powinien zostać zauważony.
I - Interest - zainteresowanie - przekaz powinien wzbudzić zainteresowanie
D - Desire - przekaz powinien wzbudzić chęć posiadania reklamowanego produktu, usługi
A - Action - przekaz powinien nakłonić do działania (kup, wypełnij kupon, zadzwoń)
- Słownik Account Supervisor:
- Co oznacza Tak zwanyprzedmenedżer. Osoba oczekująca na promocję na menegera aida.
- Słownik Abandoned Calls:
- Co oznacza Termin służący w telemarketingu i oznaczający porzucone połączenia. To są próby połączenia z numerem, który bądź jest zajęty, bądź nie odpowiada. Zawiera w sobie także rozmowy z osobą, która aida.
- Słownik Advertising Clutter:
- Co oznacza Szum reklamowy, a więc nasycenie środków przekazu innymi, konkurencyjnymi reklamami (przekazami aida.
- Słownik Adserwer:
- Co oznacza Adserwer (z angielskiego: adserver or advertising server aida.
- Słownik Automatyczny Dialer:
- Co oznacza telemarketingu. Urządzenie które, bez udziału operatora, dzwoni na wybraną przedtem grupę numerów telefonów i odtwarza nagraną informacja. Może znacząco zwiększyć efektywność telemarketingu aida.