Wytyczne żywieniowe co to jest
Leczenie Wytyczne żywieniowe narodowego programu profilaktyki cholesterolowej. Definicja: 1. Dbaj o.

Czy przydatne?

Definicja Wytyczne żywieniowe narodowego programu profilaktyki cholesterolowej

Co to jest: 1. Dbaj o różnorodność spożywanych produktówCodziennie jedz przynajmniej pięć porcji produktów zbożowych gdzie zawarta skrobia dostarcza energii mięśniom, a błonnik klasyfikuje pracę jelit. Cztery porcje warzyw i trzy owoców zaopatrz Twój organizm w wystarczające ilości witamin i składników mineralnych, a również błonnika. Dwie szklanki mleka na dzień, z których jedną można zastąpić serem zapewniają odpowiednia liczba wapnia, a również wiele białka. Pozostałą liczba potrzebnego białka dostarczy jedna porcja ryby, drobiu, grochu, fasoli albo mięsa Unikaj alkoholu. Ograniczaj słodycze, podroby, jaja i tłuszcze zwierzęce. Rekomendowane są oleje roślinne i miękkie margaryny. 2. Unikaj nadwagi i otyłości.Utrzymanie masy ciała w pożądanych granicach jest nieodzownym warunkiem profilaktyki chorób wywoływanych poprzez miażdżycę przez zrównoważenie ilości spożywanego pożywienia z aktywności fizycznej. Osoby otyłe powinny ograniczyć spożycie produktów wysokokalorycznych (tłuszcze, słodycze i alkohol) równocześnie zwiększając aktywność fizyczną. 3. Produkty zbożowe powinny być kluczowym źródłem energii w twoim żywieniuNależy przynajmniej 6 razy na dzień spożywać produkty zbożowe zawierające węglowodany złożone dostarczające energii dla pracy mięsni i błonnik konieczny do prawidłowej pracy jelit i zapewniający uczucie sytości. 4. Spożywaj każdego dnia przynajmniej 2 spore szklanki mlekaSpożywanie mleka dostarcza organizmowi wapnia, fosforu, wysokowartościowego białka i ryboflawiny. Mleko i produkty mleczne bez tłuszczu albo o zmniejszonej zawartości tłuszczu dostarczają przynajmniej tyle samo wapnia i białka, co nabiał z pełnotłustego mleka, nie mniej jednak zawierają niewiele tłuszczów nasyconych albo w ogóle. Zamiast mleka, można spożywać jogurt, kefir i częściowo sery. 5. Spożywaj z umiarem mięso i jego zamienniki. wybieraj każdego dnia inny wytwór z tej grupyNależy spożywać chude mięso jagnięcie, drób, chude mięso wieprzowe (środkowa część szynki, kotlety z chudego środkowego schabu i polędwiczki) i wołowe (polędwica, stek z udźca, pieczona ligawa, pręga). Nie trzeba ograniczać spożycia czerwonego mięsa albo jego eliminacji z diety, bo mięso tj. b bogate w białko i zawiera bardzo dobrze przyswajalne żelazo (Fe++) i jest dobrym źródłem cynku i witaminy B12. Należy spożywać 2-3 razy w tygodniu raczej tłustych ryby morskie, które mają znaczenie w profilaktyce dolegliwości niedokrwienne serca. 6. Spożywaj każdego dnia wiele warzyw i owocówWarzywa i owoce stanowią kluczowe źródło witamin C, E, A i innych, beta-karotenu, błonnika i niektórych minerałów, i zapewniają dzienne zapotrzebowanie na te składniki. Witaminom zawartym w warzywach i owocach przypisuje się dziabanie przeciwmiażdżycowe i przeciwnowotworowe. 7. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwłaszcza zwierzęcych, a również produktów zawierających cholesterolOgraniczenie spożycia tłuszczów zwierzęcych i produktów obfitujących w cholesterol jest nieodzownym warunkiem profilaktyki zawału serca. Produkty z sporą zawartością cholesterolu (w pierwszej kolejności podroby i jaja) także podnoszą stężenie cholesterolu w trakcie gdy oleje roślinne nie wykazuj takiego działania. Należy ograniczyć spożycie tłustego mięsa, tłustych wędlinach, ciastek, czekolady, kremów, lodów i "chipsów", masła i smalcu.8. Unikaj cukru i słodyczyCukier nie dostarcza jakichkolwiek niezbędnych składników odżywczych, a jako bogate źródło energii wypiera z żywienia produkty zawierające te składniki. Ponadto fruktoza zawarta w cukrze podnosi stężenie trójglicerydów w surowicy, co jest szczególnie wyraźne u pacjentów z hipertriglicerydemią. Pomniejszenie spożycia cukru pomaga w utrzymaniu prawidłowej wagi ciała.9. Ograniczaj spożycie soliOgraniczenie spożycia soli minimalizuje zagrożenie nadciśnieniem tętniczym. Należy zrezygnować z dosalania potraw przed spożyciem i ograniczać dodawanie soli w okresie gotowania a również pamiętać, iż wiele soli znajduje się w wędlinach. 10. Unikaj alkoholuAlkohol jest bogatym źródłem energii, nie zawiera jakichkolwiek niezbędnych składników pokarmowych, a u osób z podwyższonym stężeniem trójglicerydów sprzyja dalszemu wzrostowi i podwyższa ciśnienie tętnicze. Źródło: Narodowy Program Profilaktyki Cholesterolowej

Czym jest Wytyczne żywieniowe znaczenie Słownik leczenie W .