Wymiana floty LPR zakończona co to jest
Co to jest, że Wymiana floty LPR zakończona, teraz trzeba zbudować więcej lądowisk. Definicja.

Czy przydatne?

Definicja Wymiana floty LPR zakończona, teraz trzeba zbudować więcej lądowisk w słowniku

Co to jest: Skończyła się zamiana floty Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, która trwała niespełna trzy lata. Do wszystkich siedemnastu baz trafiły nowoczesne śmigłowce Eurocopter EC 135, a do ośrodka szkoleniowego symulator lotu.

Przed krajowym lotnictwem sanitarnym otworzył się nowy rozdział, polska sprzętowa baza lotnicza stała się jedną z najnowocześniejszych w Europie.Ostatnią z zakupionych nowoczesnych maszyn wdrożono do służby w bazie w Olsztynie. Tym samym śmigłowiec Mi-2, po odbyciu ostatniego lotu ratowniczego, odszedł na emeryturę. Aktualnie we wszystkich bazach SP ZOZ LPR osiągnięto jednakowy standard wyposażenia. - Nowe śmigłowce otwierają przed załogami nowe możliwości. Są szybsze, bardziej ekonomiczne i łatwiej nimi wylądować w przypadkowym terenie. Ponadto można nimi transportować pacjentów po zmroku,  w odróżnieniu do śmigłowców Mi-2 - mówi portalowi rynekzdrowia.pl Robert Gałązkowski, dyrektor Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Mechanizm zamiany floty zapoczątkowało w 2005 roku przyjęcie poprzez Sejm ustawy, na mocy której minister zdrowia mógł kupić dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego 23 nowoczesne śmigłowce i symulator lotów. Jednak poprzez trzy lata inwestycja nie ruszyła z miejsca. Dopiero w 2008 roku  Ministerstwo Zdrowia podpisało umowę z spółką Eurocopter na dostawę śmigłowców i symulatora lotu dla SP ZOZ LPR. Konsultowali projektDyrektor LPR Robert Gałązkowski zaznaczył, iż pracownicy lotniczego pogotowia konsultowali z producentem projekt kabiny medycznej. - Ta współpraca zaowocowała przygotowaniem unikatowego modelu, kompletnie odpowiadającego potrzebom latających ratowników - podkreślił dyrektor LPR. Pierwszy śmigłowiec przyleciał na warszawskie lotnisko Babice we wrześniu 2009 roku, ostatni - do olsztyńskiej bazy - 26 kwietnia 2011 roku. W sumie w bazach LPR znajdują się  aktualnie 23 maszyny typu EC 135. Wszystkie spełniają wysokie wymogi międzynarodowych norm bezpieczeństwa obowiązujące w lotniczych służbach medycznych.- Te maszyny cechuje wszechstronność i umiejętność do wykonywania lotów w trudnych warunkach meteorologicznych, a również w nocy. W połączeniu z ich udowodnioną sprawnością i wyznacznikami technicznymi sprawia to, iż są doskonałe do wykorzystania w misjach ratownictwa medycznego - zaznacza szef LPR. Szkolenia na symulatorzeJeszcze przed rozpoczęciem dostaw Eurocopterów rozpoczęły się szkolenia pilotów i mechaników. Opracowany został także szczegółowy program szkolenia doskonalącego dla załóg, warunkujący wdrożenie śmigłowców do operacji HEMS (z angielskiego: Helicopter Emergency Medical Service).W ramach kontraktu z spółką Eurocopter w Niemczech przeszkolono 50 pilotów. Szkolenia następnych odbywają się już w powstałym w Warszawie Ośrodku Szkolenia Lotniczego SP ZOZ LPR, gdzie w ćwiczeniach pilotów używany jest symulator lotów. W stołecznej placówce wyszkolono już 12 pilotów. - Trzeba podkreślić, iż zakup symulatora wniósł całkiem nową jakość do działalności ośrodka. Prócz zalety, jaką jest niski wydatek pozorowanego lotu w relacji do lotu śmigłowcem, symulator daje sposobność tworzenia dowolnych warunków pogodowych, pory dnia i nocy i daje sposobność kreowania sytuacji awaryjnych w dowolnym teranie - dodaje Gałązkowski. Każde szkolenie odbywało się w trzech etapach. Pierwszy faza w fabryce Eurocoptera, następny w centrum szkolenia w Warszawie. Ostatni z kolei przeprowadzany jest w bazie macierzystej Eurocoptera, gdzie piloci wykonują serię lotów treningowych. efekt w czasach kryzysuZdaniem minister Ewy Kopacz zakończona właśnie zamiana floty to olbrzymi   efekt, gdyż przeprowadzono ją w najtrudniejszych latach dla budżetu państwa, a mimo to przeznaczono na nią spore środki finansowe - 58 mln zł w 2008 roku, 143 mln zł rok potem i 300 mln zł w roku ubiegłym. - Rosną nakłady finansowe rosną na całe polskie ratownictwo medyczne - w tym roku przeznaczono na nie 1 mld 786 mln zł, a więc 57 mln zł więcej niż w roku 2010 - powiedziała portalowi rynekzdrowia.pl minister zdrowia. zamiana floty to nie koniec zmian w systemie ratownictwa medycznego.- Zamknęliśmy akcję sprowadzania śmigłowców do Polski, mamy kapitał na szkolenia kadry pogotowia do 2015 roku. Chcemy objąć nimi całe ratownictwo, nie tylko pogotowie lotnicze, tak by mechanizm nareszcie rozpoczął być spójny - dodała minister zdrowia.Jak zaznaczyła Ewa Kopacz, następnym wyzwaniem dla resortu będzie . zamiana ambulansów i budowa sieci przyszpitalnych lądowisk. W czołówce EuropyNa konferencji podsumowującej wymianę floty LPR prezes EHAC (European HEMS & Air Ambulance Committee) Christoph Breitenbach powiedział, iż jest pod wrażeniem tego, że . zamiana floty LPR dokonała się w niespełna trzy lata. Jak zaznaczył, podobny mechanizm w bazie we wschodnim Berlinie zajął 20 lat. Działalność LPR jest unikatowa na tle Europy. Po pierwsze, pogotowie ma własny personel medyczny. Tj. szczególnie istotne w razie ratowników medycznych, gdyż spełniają nie tylko własną podstawowa rolę, lecz i członka załogi, co nakłada na nich wymagania znajomości pewnych przedmiotów lotniczych. Mogą na przykład pomóc pilotowi w czasie wykonywania misji. Po drugie, LPR jest jedyną organizacją lotniczą, która posiada kompletnie jednolity sprzęt latający, medyczny i zabudowę medyczną. Ta kompatybilność ułatwia między innymi wymianę pomiędzy bazami, udział we wspólnych akcjach, a w razie stałego personelu stwarza dobre warunki do szkoleń.W całej Polsce odbywają się   aktualnie szkolenia strażaków, którzy uczą się zabezpieczać i oświetlać miejsca do lądowania. - W tej chwili mamy powyżej 11 tys. wyszkolonych strażaków-ratowników - mówi portalowi rynekzdrowia.pl gen. bryg. Wiesław Leśniakiewicz, komendant kluczowy Państwowej Straży Pożarnej. Jego zdaniem   aktualnie powstaje mechanizm pełnego zabezpieczenia ratowniczego w państwie. To dobrze, iż wszystkie ogniwa w tej strukturze zaczynają się wspierać i razem działać. Potrzeba więcej lądowiskWedług dyrektora Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, Roberta Gałązkowskiego, by kompletnie zastosować potencjał floty i osiągnąć 100 procent zasięgu działalności lotniczego pogotowia, w każdym woj. potrzeba od dwóch nawet do czterech lądowisk przyszpitalnych.   aktualnie w Polsce jest 100 lądowisk i innych miejsc przystosowanych do startów i lądowań znajdujących się w bezpośredniej bliskości szpitali. Podpisano także 42 umowy, na podstawie których powstaną lądowiska przyszpitalne. Trwa realizacja zaplanowanego na lata 2010-2013 projektu budowy i remontów i doposażania baz LPR, których jest w państwie 17. Całkowity wydatek tej operacji to powyżej 68 mln zł, z czego 85 procent stanowić mają środki unijne

Czym jest Wymiana floty LPR zakończona znaczenie w Słownik medycyny W .